T. C.
DÖRTYOL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –(1)Bu Yönetmeliğin amacı; Dörtyol
Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü’nün örgütlenme, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –(1)Bu Yönetmelik, Dörtyol
Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğünde görevli personelin görev, yetki,
çalışma, usul ve esasları ile sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3–(1) Bu yönetmelik
03.07.2005 tarihli ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15/b bendi hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)Bu yönetmelikte adı
geçen;
a)Başkan:
Dörtyol Belediye Başkanını,
b)Başkanlık:
Dörtyol Belediye Başkanlığını,
c)Başkan
Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu ilgili Başkan Yardımcısını,
ç)Belediye:
Dörtyol Belediyesini,
d)Encümen:
Dörtyol Belediyesi Encümenini,
e)Meclis:
Dörtyol Belediye Meclisini,
f)Müdür:
Sağlık İşleri Müdürünü,
g)Müdürlük:
Sağlık İşleri Müdürlüğünü,
ğ)Müşahede:
3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıta Kanunu, 5199 sayılı Hayvanları Koruma
Kanunu, 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunun
belediyeye görev verdiği yerlerde, şüpheli hayvanların gözetim altında
tutulması
h)Personel:
Sağlık İşleri Müdürlüğü personelini,
1) İşçi: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun
4’ncü maddesinin (A), (B) ve (C) fıkralarında belirtilenler dışında kalan ve
4857 sayılı İş Kanunu’na tabi olarak sürekli işçi kadrolarında belirsiz süreli
iş sözleşmeleriyle çalıştırılan sürekli işçileri,
2) Memur: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
gereğince devlet ve diğer kamu tüzel kişilerince yürütülen asli ve sürekli kamu
hizmetlerini yerine getiren personeli,
3) Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı Belediye
Kanunu’nun 49. maddesi gereğince istihdam edilen personeli,
ı)Rehabilitasyon:
Sahipsiz hayvanların yakalanması, kısırlaştırılması, tedavisi ve tedavi sonrası
tekrar alındığı yere geri bırakılması
i)Sahipsiz
ve Başıboş hayvan: Bir sahibi olmayan sokakta serbest halde dolaşan hayvanı,
j)Zoonotik
Hastalık: Hayvanlardan insanlara geçebilen hastalığı, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Bağlılığı ve Örgütlenme
Yapısı Bağlılık
MADDE 5 – (1)Müdürlük, belediye
başkanına veya görevlendireceği başkan yardımcısına bağlıdır.
Örgütlenme yapısı
MADDE 6 - (1)Müdürlüğün örgütlenme
yapısı aşağıdaki gibi oluşmaktadır.
(a)Müdür
(b)Şef
(c)İdari
ve Büro İşleri
(ç)Veterinerlik
Servisi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk Müdürlüğün görevleri
MADDE 7 –(1)Sağlık İşleri
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a)Belediyeye
ait ve bütün mediko-sosyal hizmetlerin noksansız olarak yürütülmesini sağlar ve
takip eder. Sağlıkla ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler hükümleri dahilinde
Sağlık bakanlığına, 5393 sayılı Belediye kanununun ve ona göre çıkartılan
sağlık konularındaki tüzük ve yönetmelik çerçevesinde de Belediye Başkanına
karşı sorumludur.
b)5199
sayılı Hayvan Koruma Kanununun belediyeye görev verdiği yerlerde ilgili iş
ve/veya işlemlerin yapılması,
c)3285
sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıta Kanunu, 5199 sayılı Hayvan Koruma Kanunu, 5996
sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununun belediyeye
görev verdiği yerlerde, hayvanların müdürlüğe ait ünitede 10 gün süreyle
müşahade altına alınması ve rehabilitasyonun sağlanması
ç)Müdürlüğe
ulaşan sahipsiz hayvanla ilgili şikâyetleri değerlendirir, şikâyete konu olayı
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanununa istinaden Kaymakamlık makamının
görevlendirdiği İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık komisyonuna bildirmek
d)
Zoonotik hastalıklarla mücadele eder ve gerekli önlemleri alır.
e)
Geçici bakımevindeki sahipsiz hayvanların bakım, beslenme ve geçici bakımevi
temizlik işlerini yapmak.
f)Getirilen
veya alınan sahipsiz hayvanlarla ilgili olarak acil vakalara müdahale etmek ve
rehabilitasyonunu sağlamak
g)Hayvan
sevkiyatında hayvan hareketleri için ilgili genelge hükümlerini uygulamak
ğ)5199
sayılı Hayvan Koruma Kanununa istinaden yerel hayvan koruma görevlisi
eğitimlerini yapmak ve/veya yaptırmak
h)Hayvan
damlarının ruhsatlandırılması ile ilgili olarak çıkacak kanun ve yönetmeliklere
istinaden Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ile koordinasyon sağlanması
i)Halk
sağlığı ile ilgili seminer, eğitim, bilgilendirme toplantıları ve/veya
kampanyalar düzenlemek
ı)Kurban
hizmetleri komisyonunun aldığı kararlar doğrultusunda yönetmelikte geçen
yükümlülükleri yerine getirmek
j)
Sabit ve Seyyar hayvan satış noktalarını ile kurban kesim noktalarının ilgili
mevzuat gereğince işlemleri yerine getirmek
k)5199
sayılı Hayvanları Koruma Kanununda belirtilen yasaklı hayvanlarla ilgili
gerekli iş ve/veya işlemleri yapmak
l)Sokakta
yaşayan kimsesizlerin, sağlığa elverişsiz iklim koşullarında Hatay Büyükşehir
Belediyesinin barınma yerlerinden yararlanmalarını sağlamak,
m) Belediyemizde
İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmalarını koordine etmek ile ilgili,
(1) İşyerinde sağlık ve güvenlik
risklerine karşı yürütülecek her türlü koruyucu, önleyici ve düzeltici
faaliyeti kapsayacak şekilde, çalışma ortamı gözetimi konusunda işverene
rehberlik yapmak ve öneriler hazırlayarak onayına sunmak,
(2) Çalışanların sağlığını korumak ve
geliştirmek amacı ile yapılacak sağlık gözetiminin uygulanmasını sağlamak,
(3) Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği
eğitimleri ve bilgilendirilmeleri konusunda planlama yaparak işverenin onayına
sunmak,
(4) İşyerinde kaza, yangın, doğal afet
ve bunun gibi acil müdahale gerektiren durumların belirlenmesi, acil durum
planının hazırlanması, ilkyardım ve acil müdahale bakımından yapılması gereken
uygulamaların organizasyonu ile ilgili diğer birim, kurum ve kuruluşlarla
işbirliği yapmak,
(5) Yıllık çalışma planı, yıllık
değerlendirme raporu, çalışma ortamının gözetimi, çalışanların sağlık gözetimi,
iş kazası ve meslek hastalığı ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgileri ve
çalışma sonuçlarını kayıt altına almak,
(6) Çalışanların yürüttüğü işler,
işyerinde yapılan risk değerlendirmesi sonuçları ve maruziyet bilgileri ile işe
giriş ve periyodik sağlık muayenesi sonuçları, iş kazaları ile meslek
hastalıkları kayıtlarını, işyerindeki kişisel sağlık dosyalarında gizlilik
ilkesine uyarak saklamak,
(7) İşyeri hekimi ve diğer sağlık
personelinin görev, yetki, sorumluluk ve eğitimleri ile ilgili yönetmelik ile
İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında
Yönetmelik kapsamında hizmet verdikleri alanlarda belirtilen görevlerin yerine
getirilip getirilmediğini izlemek.
n)Müdürlüğün
ilgili mevzuatı gereği görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda,
ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarından gelen talepler doğrultusunda, Başkanlık
oluru ile komisyonlarda yer alıp, gerekli iş ve/veya işlemlerin yürütülmesini
sağlamak,
o)Sağlık
İşleri Müdürlüğünün görev alanına giren konularda, 5393 sayılı Belediye Kanunu
ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak, belediye encümeni ve meclisine görüş
ve/veya karar alınması için yazı yazmak,
ö)Yürütülen
hizmetler ile ilgili olarak gerek doğrudan ve gerekse Belediyemiz birimleri
kanalıyla bildirilen talep ve şikayetlerin ivedi olarak değerlendirilmesi ve
şikayet sahibinin bilgilendirilmesinin sağlanması
p)Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yerine getirmek. Müdürün görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE 9 – (1)Müdürün görevleri;
a)Müdürlüğün
görev ve sorumluluk alanına giren konuları belediye başkanı ve/veya başkan yardımcısından
gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal mevzuat hükümlerine
uygun olarak yerine getirmek,
b)Sağlık
İşleri Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin
1.Disiplin amiridir.
c)Müdürlüğün
görev alanına giren bütün konularda personeli ile ilgili olarak gerekli
görevlendirmeleri yapmak, müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa
aksaklıkları gidermek, .
ç)Sağlık
İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
d)İdari
olarak çalışan personelin görev ve sorumluluklarının takibini yapmak ve
organizasyonunu sağlamak.
e)Belediyenin
stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar
yapmak, hedefleri gerçekleştirmek,
f)
Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp uygulamak,
g)Müdürlüğün
yıllık faaliyet raporunu ve gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük
faaliyetlerini üst makamlara sunmak,
ğ)Personelinin
performans durumunu izlemek, gerekli değerlendirmeleri yapmak, varsa ceza veya
ödül için üst makamlara teklifte bulunmak, personelin izin planlarını yapmak,
izinlerini kullanmasını sağlamak, rapor, doğum, ölüm vb. konular ile özlük
işlemlerini takip ve kontrol etmek,
h)Zoonotik
hastalıklarla ilgili mücadele çalışmaları, bulaşıcı ve salgın hastalıklar
hususunda personeli bilgilendirmek ve yapılan çalışmaları denetlemek.
ı)Harcama
yetkilisi olarak 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanun, 4734 sayılı
Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve ilgili diğer
mevzuata dayanılarak müdürlüğün ihtiyaçlarının temini, harcamaların
gerçekleştirilmesi ve kontrolünü sağlamak,
i)Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yerine getirmek.
Müdürün Yetkileri;
a)5018
sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile ilgili diğer mevzuat gereğince,
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla
belediye bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak,
b)Müdürlük
görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dahilinde
görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir.
(3)Müdürün sorumlulukları;
a)Müdür,
yetki ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına,
başkan yardımcısına ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Şefin görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE 10 – (1)Şefin görevleri;
a)Müdürlük
örgütlenme şemasında yer alan servislerde yapılan tüm iş ve işlemlerin müdür
adına mevzuata uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını/yaptırılmasını
sağlamak,
b)Personelin
mesaiye riayetini kontrol etmek,
c)Müdürün
verdiği diğer görevleri yerine getirmek.
(2)Şefin yetkileri;
a)Müdürlük
görevlerinin yerine getirilmesi için personele iş bölüşümü ve dağıtımı yapmak.
(3)Şefin sorumlulukları;
a)Şef
görev ve yetkileri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı müdüre, başkan
yardımcısına, başkana ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
İdari ve Büro İşleri
MADDE 11 –(1)İdari ve büro
işlerinin görevleri;
a)İnsan
Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden gelen, personelin ücretine konu aylık
puantaj cetvelini işlemek
b)Müdürlük
ihtiyaçlarını temin etmek ve bunlara ilişkin tüm ödeme evraklarını hazırlamak,
c)Müdürlük
giderlerini bütçe ödeneklerine göre düzenlemek, takip etmek,
ç)Müdürlüğün
kurum içi ve dışı, gelen ve giden evraklarını, dosyalarını ve diğer belgelerin
kayıt, havale, zimmet, dosyalama ve arşiv işlerini arşiv yönetmeliği
çerçevesinde yürütmek,
d)Taşınırların
teslim alınması, korunması, kullanım yerlerine teslim edilmesi, yasal mevzuatta
belirtilen esas ve usullere göre kayıtlarının tutulması, taşınırlara ilişkin
belge ve cetvellerin düzenlenmesini yapmak. (Taşınırlara ilişkin görevler
müdürün görevlendirdiği taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından
gerçekleştirilir.)
e)
Gelen evrakları Müdüre iletmek, havale edilen evrakları zimmet defterine
işlemek suretiyle ilgililerine teslim etmek, cevap verilmesi gerekiyorsa
gereğini yapmak,
f)
Müdürlük içerisinde birimler arasında bilgi akışını sağlamak,
g)
Müdürlük çalışmalarına ilişkin verileri toplamak, aylık ve yıllık faaliyet
raporu hazırlamak,
ğ)
Müdürlüğün gider planı ve yıllık bütçe hazırlık işlerinin sekreteryalığını
yapmak,
h)
Stratejik plân ile çalışma programlarını hazırlamak ve müdürlük faaliyetlere
ilişkin yazışmaları yapmak,
ı)Demirbaş
işlemlerini yürütmek ve demirbaşlara ilişkin zimmet, sözleşme ve garanti
belgeleri ile ilgili evrakların arşivlenmesini sağlamak,
i)Resmi
gazeteleri ve mevzuat hususundaki yayınları takip etmek ve konuyla ilgili
müdüre ve müdürlük personeline bilgi vermek
j)Sağlık
İşleri Müdürlüğüne ilişkin tahakkuk iş ve/veya işlemlerinin 2464 sayılı
Belediye Gelirleri Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata
dayanılarak yapılmasını sağlamak,
k)Müdürlük
personelince arşivden talep edilen dosyaların teminini ve teslimini sağlamak ve
takip etmek,
l)Arşiv
dosyasındaki evrakların bilgisayara aktarımını yapmak
m)Müdürlüğün
genel iş ve işlemlerinin bilgisayar ortamına aktarılması ve saklanmasını
sağlamak,
n)Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile müdür ve şef tarafından verilen
görevleri yerine getirmek.
Veterinerlik Servisi
MADDE 12 – (1)Veterinerlik
servisinin görevleri;
a)Yakalanan
veya veterinerlik servisine getirilen sahipsiz hayvanların rehabilitasyonunu
yapmak
b)Salgın
hayvan hastalıklarıyla mücadele doğrultusunda sahipsiz hayvanlara aşı, muayene
ve tedavi işlemlerini yapmak.
c)
Zoonoz hastalıklarının insanlara bulaşmasını önlemek için gerekli tedbirleri
almak.
ç)
Isırık vakalarında şüpheli sahipsiz hayvanların müşahade altına alınmasını
sağlamak
d)Kuduz
şüpheli sahipsiz hayvanların ısırdığı kişilere konu hakkında bilgilendirmede
bulunmak
e)Şikayete
konu olan sahipsiz hayvanları geçici bakımevine toplamak ve sahiplendirilmesini
sağlamak
f)Mücavir
alanda gerekli çalışmaları yapmak
g)Geçici
bakımevindeki sahipsiz hayvanların yiyecek ve içeceğini hazırlamak ve
hayvanlara vermek.
ğ)Geçici
bakımevindeki hayvanların bakım, beslenme ve geçici bakım evinin temizlik,
hijyen işlerini yapmak.
h)Müdürlük
personelinin bulaşıcı hastalıklarla ilgili bilgilendirilmesini sağlamak
ı)Müdürlük
personelinin bulaşıcı hastalıklara karşı aşı olmasını sağlamak ve koruyucu
önlemler alınması
i)İlçe
sınırları içerisindeki sahipsiz hayvanların yeme, içme ihtiyaçlarının
giderilmesi konusunda yardımcı olmak,
j)Yerel
gönüllülerle sahipsiz hayvanların beslenmesi ve sahiplendirilmesiyle ilgili
çalışmalar yürütmek
k)Hayvan
ve hayvancılık işletmeleriyle ilgili çalışmalarda Zabıta Müdürlüğü ve Ruhsat
Denetim Müdürlüğü ile koordinasyonlu çalışmak,
l)Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile müdür ve şef tarafından verilen
görevleri yerine getirmek.
m)
Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği kapsamında görevlerini yerine
getirmek
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon Görevlerin
icrası
MADDE 13 - (1)Sağlık İşleri
Müdürlüğündeki görevlerin icrası;
a)Sağlık
İşleri Müdürlüğe gelen evrak bilgisayarda evrak kayıt sistemine kaydedilerek
Müdürün havalesi ile ilgili personele gereği için verilir.
b)Sağlık
İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde
yürütülür.
c)Sağlık
İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 14- (1) Müdürlük içinde ve
diğer müdürlükler arasındaki işbirliği ve koordinasyon;
a)
Müdürlük ile diğer müdürlükler arasında ve müdürlük içi koordinasyon müdür
tarafından sağlanır.
b)
Müdürlüğe gelen tüm yazılar kayıtla görevli personel tarafından kayda
alındıktan sonra müdüre verilir.
c)
Müdür gelen evrakları gereği yapılmak üzere ilgili birimlere veya personele
havale eder gerektiğinde not düşer gerektiğinde evrak ile ilgili olarak
personel ile görüşür.
ç)
Servislerdeki görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca
ulaştırır.
d)
Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin her hangi bir nedenle görevlerinden
ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya,
yazı, ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyalarla ilgili olarak,
18/01/2007 tarih ve 26407 sayılı resmi gazetede yayınlarak yürürlüğe giren
“Taşınır Mal Yönetmeliği” hükümleri uygulanır.
(2)Müdürlüğün, Belediye dışı özel
ve tüzel kişiler, Kaymakamlık, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları
ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar, Müdür ve Başkan
Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan
Yardımcısının imzası ile yürütür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Arşivleme ve Dosyalama Arşivleme ve dosyalama
MADDE 15 – (1) Müdürlüklerde
yapılan tüm yazışmaların birer sureti Standart Dosya Planına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar arşive
kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların
muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından, İdari ve Büro İşleri
Birimi personeli ve arşiv görevlisi sorumludur.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim ve Disiplin Denetim, personel disiplin
hükümleri
MADDE 16 -(1)Sağlık İşleri Müdürü tüm
personelini her zaman denetleme yetkisine haizdir.
(2)Sağlık İşleri Müdürü 1. Disiplin
Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(3) Birim personelinin mesai
saatlerine riayet etmesi ve 25/10/1982 tarih ve 17849 sayılı Resmi Gazetede
yayınlanarak yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin
Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik” hükümlerine uygunluğundan, birim müdürü ve
bağlı bulunduğu başkan yardımcısı sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler İmza yetkilisi
MADDE 17- (1) Sağlık İşleri Müdürü,
müdürlük hizmetlerini yürütmek müdürden sonra gelmek ve müdüre karşı sorumlu
olmak üzere müdürün teklifi ve başkanlık makamının onayı ile imza yetkilisi
görevlendirebilir. Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 18- (1)İşbu yönetmelikte
hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 19– (1) Belediye Meclisinin …./…./2022
tarih ve …… sayılı kararı ile yürürlüğe konulan Dörtyol Belediyesi birimlerinin
görev ve yetkilerini gösterir yönetmelik, bu yönetmelik ile yürürlükten
kaldırılmıştır.
(2) Bu yönetmelik belediye
meclisince onaylanmasını müteakip ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20 – (1) Bu yönetmelik
hükümlerini belediye başkanı yürütür.
Telefon: 2201
E-Mail: