Destek Hizmetleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca
uygunluk,
Hesap verebilirlik, alınan kararlarda katılımcılık,
uygulamalarda adil ve hizmette eşitlik,
Kaynakların kullanımında etkinlik ve verimlilik,
hizmetlerde sürdürülebilirlik,
temel ilkelerini esas alır.
Bu kapsamda;
Belediyeye ait tüm bina ve tesislerin ısıtma-soğutma,
bakım-onarım hizmetlerinin yapılmasını kontrol ve takip ederek
sonuçlandırılmasını sağlamak,
Sosyal tesislerin kurulması ve yönetimi ile ilgili
hizmetleri düzenlemek ve yürütmek,
Belediyeye bağlı birimlerin faaliyetlerini
sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları kırtasiye, temizlik ve malzemelerin
satın alma yolu ile karşılanmasını sağlamak,
Satın alım veya bağış yoluyla Destek Hizmetleri
Müdürlüğü’ ne alınan demirbaşların kayıt altına alınması, kullanım süresi dolan
demirbaşların kayıtlardan düşülerek ambara hurda olarak teslimini sağlamak,
Malzeme giriş-çıkış takibi, evrakların hazırlanması,
satın alma taleplerinin karşılanması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
Belediye binalarının tüm tesisatlarının güvenli ve
verimli çalışmasını sağlamak,
gibi çeşitli görevleri yerine getirir.
T.C.
DÖRTYOL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ, GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL HÜKÜMLER
Amaç
ve Kapsam
MADDE
1- Bu yönetmeliğin amacı Destek
Hizmetleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma
usul ve esaslarını düzenlemektir.
Yasal
Dayanak
MADDE
2- Bu yönetmelik; 5393 sayılı
Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Kuruluş
MADDE
3- Destek Hizmetleri Müdürlüğü; bir
müdür ve yeteri kadar üst sorumluya bağlı olarak görev yapan, İdari İşler Şefliği,
Ulaşım Hizmetleri Şefliği ile Satın Alma ve Mali İşler Şefliği’nden oluşur.
Tanımlar
MADDE
4-Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye :
Dörtyol Belediyesini,
Başkanlık :
Dörtyol Belediye Başkanlığını,
Müdürlük :
Destek Hizmetleri Müdürlüğünü,
Şef :
Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nde Şef kadrosunda görevli personeli,
Personel : Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nde
görevli tüm personeli ifade eder.
Temel
İlkeler
MADDE
5-
a) Yapılan iş ve işlemlerde hesap verebilirlik.
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca
uygunluk.
c) Karar alma, hazırlık ve uygulamada şeffaflık.
ç) Uygulamalarda
adalet.
d) Hizmette
eşitlik.
e) Belediye
kaynaklarının kullanımında tasarruf, etkinlik ve verimlilik.
f) Kurum
içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
g) Hizmetlerde
geçici çözümler yerine sürdürülebilirlik ve kamu yararı.
İKİNCİ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK
Destek
Hizmetleri Müdürlüğünün Görevleri
MADDE
6-
1)
Destek Hizmetleri
Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu’nun 48. Maddesi gereğince Belediye
Başkanına ve/veya Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışan bir birimdir.
2)
Belediye ana
hizmet binası ve ek hizmet binalarının içi, dışı, tavanı, kapı ve pencereleri
ile bahçesinin bakım, onarım ve tamiratının yapılmasını sağlamak.
3)
Belediye ana
hizmet binası ve ek hizmet binalarında bulunan müdürlük ve birimlerin, görev ve
hizmetlerini yerine getirmeleri maksadıyla gerekli kırtasiye malzemelerinin
satın alma yöntemiyle tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet
edilerek etkin şekilde kullanımlarını sağlamak.
4)
Belediye ana
hizmet binası ve ek hizmet binalarının merdiven, koridor, çalışma odaları,
depolar, mescit, asansör kabini, tuvaletler, bina bahçeleri vb. kullanım
alanlarının, temizliklerinin yapılması maksadıyla gerekli temizlik
malzemelerinin, satın alma yöntemiyle tedariki, dağıtımı ve tasarruf
tedbirlerine riayet edilerek etkin şekilde kullanımlarını sağlamak ve bu
yerlerin, temizlik görevlilerine detaylı ve hijyenik şekilde temizliklerinin
yaptırılmasını sağlamak.
5)
Belediye ana
hizmet binası ve ek hizmet binalarının kullanım alanlarının bakımını ve gerekli
hallerde basit tamiratlarının yapılmasını sağlamak ve gerekli tüm yerlere çöp
kutusu yerleştirmek.
6)
Bina
içerisinde sigara içilmemesi için gerekli tedbirleri almak.
7)
Asansörlerin
periyodik muayenelerinin, bakım ve onarımının yaptırılmasını sağlamak.
8)
Belediye
personelinin çalışma odalarında bulunan ısınma ve iklimlendirme cihazlarının
satın alma yöntemiyle tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet
edilerek etkin şekilde kullanımlarını ve bu cihazların bakım, onarım ve
tamiratının yaptırılmasını sağlamak.
9)
Belediye
personelinin çalışma odalarında hizmetlerini yürütebilmeleri maksadıyla masa, koltuk,
sandalye, sehpa, dosya dolabı, perde vb. gerekli tüm ofis ve elektronik
malzemelerin tedariki, bakım ve onarımının yapılmasını sağlamak.
10) Kargo hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
11) Belediye personelinin çeşitli günlük ihtiyaçlarını
karşılamaya yönelik olarak çay ocağı, iş ocakları vb. açmak ve işletilmesini
sağlamak.
12) Her türlü salgın hastalık durumunda hizmet binalarının
gerekli dezenfekte işlemlerinin yapılmasını sağlamak. Dezenfekte malzemelerini
tedarik etmek ve gerekli diğer tedbirlerin alınmasını sağlamak.
13) Belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere ihtiyaç
duyulan iş makinesi ve hizmet araçlarının satın alma ve hibe yoluyla tedariki,
dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin şekilde kullanımlarını
sağlamak.
14) Hizmet araçlarının tescil ve tahsis işlemleri, fenni
muayene işlemleri, sigorta poliçelerinin yenilenmesi ile gerekli hallerde
bakım, onarım ve yedek parça alım işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
15) Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirleyerek, müdürlükçe
yapılan her türlü mal alımında ve hibe yoluyla edinilen taşınır malların,
ilgili mevzuat gereği taşınır ve demirbaş işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
16) Diğer müdürlüklerin taşınır kayıt yetkililerinin
belirlenmesini sağlamak ve bu müdürlüklerin yapmış olduğu taşınır kayıt işlemlerinin
ilgili mevzuat gereği kontrolünü yapmak.
17) Elektrik kesintilerinde hizmetin devamlılığını
sağlamak maksadıyla, hizmet binalarında kullanılmak üzere jeneratör tedariki,
kurulumu, bakım ve onarımını sağlamak.
18) İlgili müdürlükle koordine kurularak, jeneratör dahil
olmak üzere her türlü elektrik iş ve işlemlerinin, belediye elektrik
personeline yaptırılmasını sağlamak.
19) İlgili yönetmelik gereği ana ve ek hizmet binalarında,
yangına karşı gerekli önlemleri almak, yangına müdahale malzemeleri ve uyarıcı
levhaların tedariki ile ilgili yerlerde sürekli hazır halde bulundurulmasını
sağlamak.
20) Sahada çalışan diğer müdürlük personelinin kullanacağı
el telsizlerinin tedariki, bakımı, onarımı ve yedek parça alımını sağlamak.
21) Hizmetin yürütülmesini sağlamak maksadıyla bütçesinde
tertip edilen her türlü mal ve hizmetin ilgili mevzuat gereğince alımını yapmak
ve diğer birimlerle koordine kurularak alımının yapılmasını sağlamak.
22) Müdürlüğe bağlı tüm personelin, yasalara uygun ve
disiplinli şekilde çalışmalarını sağlamak.
23) Hizmet binalarının iç ve dış temizlik ve bakımlarının,
temizlik personeli tarafından düzenli şekilde yapılmasını sağlamak.
24) İlgili mevzuat çerçevesinde; yapılan alımların,
taşınır ve demirbaş işlemlerinin, personel özlük işlemleri ile her türlü
yazışmaların, dosyalanmasını ve muhafaza altında tutulmasını sağlamak.
25) Kurum içi ve kurum dışı tüm yazışmalarda resmi
gazetede 10.06.2020 tarih ve 31151sayı ile yayınlanan “Resmi Yazışmalarda
Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” esasları uygulanmasını sağlamak.
26) Tüm alımların ilgili mevzuata uygun şekilde ve kamu
yararı gözetilerek yapılmasını sağlamak.
27) Alımı yapılan her türlü malın, gereken her türlü
tedbiri alarak uygun depo koşullarını sağlayarak bozulmasını ve tahrif olmasını
engellemek.
28) Müdürlük bütçesini zamanında hazırlayarak, ilgili
müdürlüğe gönderilmesini sağlamak.
29) Başkanlık Makamı ve/veya bağlı bulunduğu başkan
yardımcısı tarafından, yasalara uygun şekilde verilen diğer görevleri yapmak
ile görevli ve yetkilidir.
Müdürün
Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE
7-
Destek Hizmetleri
Müdürü; görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve bağlı olduğu Başkan
Yardımcısına karşı sorumlu olup;
a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük
görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini
sağlamak.
b) Müdürlüğün görev alanına giren
konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip ederek personelini
bilgilendirmek ve eğitmek.
c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren
bütün işleri sevk ve idare ederek, gereken denetimleri yapmak.
ç) Personelin tüm özlük işlerinin
yürütülmesini sağlamak.
d) İlgili Yönetmeliğe uygun olarak
Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek; taşınır ve
demirbaş işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak.
e) Müdürlüğün çalışma ve stratejik
planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak
rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin
değerlendirme ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçirilmesi çalışmalarını yürütmek.
f) Müdürlüğün genel iş yürütümü
konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlamak.
g) Müdürlüğün gider bütçe taslağını
hazırlatmak.
ğ) Harcama yetkilisi olarak, ilgili
yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak.
h) İlgili mevzuat ve yönetmelik gereği
tüm müdürlük personelinin disiplinini sağlamak.
ı) Müdürlüğün sorumluluğundaki tüm makine
ve araçların muhafazası ile hizmet gereklerine göre sevk ve idaresini sağlamak.
i) Müdürlüğe bağlı işyerlerinde işçi
sağlığı ve iş güvenliği yönünden her türlü tedbirin alınmasını sağlamak.
j) Başkanlık Makamınca yasalara uygun
şekilde verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
Şefin
Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE
8-
Şef;
a) Kendisine bağlanan bölümün iş ve işlemlerinin
ilgili mevzuat ile Müdür, bağlı olduğu Başkan Yardımcısı ve Belediye Başkanı’ndan,
yasalara uygun şekilde alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili,
ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak ile görevli ve yetkilidir.
b) Sorumlu olduğu şefliğin iş ve
işlemlerinin; yasalara uygunluk, verimlilik ve şeffaflık esaslarına göre
yürütülmesini sağlamak.
c) Eşitlik kavramını gözeterek; personelin
birbiriyle uyumlu, koordineli ve disiplinli şekilde çalışmasını sağlamak.
ç) Bölüme ait iş ve işlemlerden Müdüre
karşı sorumludur.
İdari
işler Şefliği
MADDE
9-
a) Kurum içi ve kurum dışı tüm
yazışmaları, resmi gazetede 10.06.2020 tarih ve 31151sayı ile yayınlanan “Resmi
Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” esasları doğrultusunda
uygulamak.
b) İlgili mevzuat çerçevesinde; yapılan
alımların, taşınır ve demirbaş işlemlerinin, personel özlük işlemleri ile her
türlü yazışmaların, dosyalanmasını ve muhafaza altında tutulmasını sağlamak.
c) Müdürlük bütçesini, diğer şefliklerle
koordine kurarak zamanında hazırlamak ve ilgili müdürlüğe gönderilmesini
sağlamak.
ç) İlgili yönetmelik gereği ana ve ek
hizmet binalarında, yangına karşı gerekli önlemleri almak, yangına müdahale
malzemeleri ve uyarıcı levhaların tedariki ile ilgili yerlerde sürekli hazır
halde bulundurulmasını sağlamak.
d) İlgili müdürlükle koordine kurularak,
jeneratör dahil olmak üzere her türlü elektrik iş ve işlemlerinin, belediye
elektrik personeline yaptırılmasını sağlamak.
e) Müdürlükçe yapılan her türlü mal alımında
ve hibe yoluyla edinilen taşınır malların, ilgili mevzuat gereği taşınır ve
demirbaş işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
f) Belediye ana hizmet binası ve ek
hizmet binalarının içi, dışı, tavanı, kapı ve pencereleri ile bahçesinin bakım,
onarım ve tamiratının yapılmasını sağlamak.
g) Belediye ana hizmet binası ve ek
hizmet binalarının kullanım alanlarının bakımını ve gerekli hallerde basit
tamiratlarının yapılmasını sağlamak ve gerekli tüm yerlere çöp kutusu
yerleştirmek.
ğ) Bina içerisinde sigara içilmemesi için
gerekli tedbirleri almak.
h) Asansörlerin periyodik muayenelerinin,
bakım ve onarımının yaptırılmasını sağlamak.
ı) Kargo hizmetlerinin yürütülmesini
sağlamak.
i) Her türlü salgın hastalık durumunda
hizmet binalarının gerekli dezenfekte işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
Dezenfekte malzemelerini tedarik etmek ve gerekli diğer tedbirlerin alınmasını
sağlamak.
j) Müdürlüğün tüm yazışmalarını,
gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak, dosyalama düzeni ve
müdürlük arşivini oluşturmak
k) Her türlü genelge, yönetmelik ve
Başkanlık emirlerini ilgili personele tebliğ etmek.
l) Hizmetlerin mevzuata uygun, disiplinli
ve şeffaf bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
m) Müdürlük tarafından mevzuata uygun
şekilde verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
Ulaşım
Hizmetleri Şefliği
MADDE
10-
a) Hizmet araçlarının tescil işlemlerini
ve dosyalama işlemlerini yürütmek.
b) Hizmet araçlarının sigorta
poliçelerinin yenilenmesi işlemlerini zamanında yürütmek.
c) Asli görevli ve yetkili Fen İşleri
Müdürlüğü olmak kaydıyla, gerekli hallerde hizmet araçlarının; tahsis ve geçici
tahsis işlemleri, fenni muayene, bakım, onarım ve yedek parça alım işlemlerinin
yapılması, müdürlüklere dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin
şekilde kullanımlarını sağlamak.
ç) Hizmetlerin mevzuata uygun, disiplinli
ve şeffaf bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
d) Müdürlük tarafından mevzuata uygun
şekilde verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
Satın
Alma ve Mali İşler Şefliği
MADDE
11-
a) Belediye ana hizmet binası ve ek
hizmet binalarında bulunan müdürlük ve birimlerin, görev ve hizmetlerini yerine
getirmeleri maksadıyla gerekli kırtasiye malzemelerinin satın alma yöntemiyle
tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin şekilde
kullanımlarını sağlamak.
b) Belediye ana hizmet binası ve ek
hizmet binalarının merdiven, koridor, çalışma odaları, depolar, mescit, asansör
kabini, tuvaletler, bina bahçeleri vb. kullanım alanlarının, temizliklerinin
yapılması maksadıyla gerekli temizlik malzemelerinin, satın alma yöntemiyle
tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin şekilde
kullanımlarını sağlamak ve bu yerlerin, temizlik görevlilerine detaylı ve
hijyenik şekilde temizliklerinin yaptırılmasını sağlamak.
c) Belediye personelinin çalışma
odalarında hizmetlerini yürütebilmeleri maksadıyla masa, koltuk, sandalye,
sehpa, dosya dolabı, perde vb. gerekli tüm ofis ve elektronik malzemelerin
tedariki, bakım ve onarımının yapılmasını sağlamak.
ç) Belediye personelinin çalışma
odalarında bulunan ısınma ve iklimlendirme cihazlarının satın alma yöntemiyle
tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin şekilde
kullanımlarını ve bu cihazların bakım, onarım ve tamiratının yaptırılmasını
sağlamak.
d) Belediye hizmetlerinde kullanılmak
üzere ihtiyaç duyulan iş makinesi ve hizmet araçlarının satın alma ve hibe
yoluyla tedariki, dağıtımı ve tasarruf tedbirlerine riayet edilerek etkin
şekilde kullanımlarını sağlamak.
e)Elektrik kesintilerinde hizmetin
devamlılığını sağlamak maksadıyla, hizmet binalarında kullanılmak üzere
jeneratör tedariki, kurulumu, bakım ve onarımını sağlamak.
f) Sahada çalışan diğer müdürlük
personelinin kullanacağı el telsizlerinin tedariki, bakımı, onarımı ve yedek
parça alımını sağlamak.
g) Hizmetin yürütülmesini sağlamak
maksadıyla bütçesinde tertip edilen her türlü mal ve hizmetin ilgili mevzuat
gereğince alımını yapmak ve diğer birimlerle koordine kurularak alımının
yapılmasını sağlamak.
ğ)Tüm alımların ilgili mevzuata uygun
şekilde ve kamu yararı gözetilerek yapılmasını sağlamak.
h) Alımı yapılan her türlü malın, gereken
her türlü tedbiri alarak uygun depo koşullarını sağlayarak bozulmasını ve
tahrif olmasını engellemek.
ı) Müdürlük bütçesi hazırlanmasında
ilgili şeflikle koordine kurmak.
i) Hizmetlerin mevzuata uygun, disiplinli
ve şeffaf bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
j) Müdürlük tarafından mevzuata uygun
şekilde verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DİĞER HÜKÜMLER
Yürürlük
MADDE
12- Bu yönetmelik Belediye
Meclisi’nce kabul edildikten sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
13- Bu yönetmelik hükümlerini Dörtyol
Belediye Başkanı yürütür.
Telefon: 2000
E-Mail: destekhizmetleri@dortyol.bel.tr