İdarenin muhasebe hizmetlerini
yürütmek. İlgili mevzuatı çerçevesinde Müdürlükçe tahakkuk ettirilecek
gelirlerin tahakkuk işlemlerini yürütmek, gelir ve alacakların takip ve tahsil
işlemlerini yürütmek. İdarenin Gelir-Gider Bütçesini hazırlamak. İdarenin mülkiyetinde
veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini
düzenlemek. İdarenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve
işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak. Mali Kanunlarla ilgili diğer mevzuatın
uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri
sağlamak ve danışmanlık yapmak. Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını
koordine etmek. Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek. Mali konularda üst
yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRTYOL BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
MALİ
HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ,
GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK
ÇALIŞMA USUL
VE ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK,
BİRİNCİ
BÖLÜM
GENEL
HÜKÜMLER
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE
1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; Dörtyol Belediye Başkanlığı Mali
Hizmetler Müdürlüğü kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu
Yönetmelik, , Dörtyol Belediye Başkanlığı, Başkan adına Başkan Yardımcısı ile Mali
Hizmetler Müdürlüğünde görevli personelin görev,çalışma usul ve esaslarını
kapsar
Dayanak
MADDE 3 - (1)
Bu yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 5393 Sayılı
Belediye Kanununun 15 inci maddesinin (b) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelikte
geçen;
a) Belediye : Dörtyol Belediye
Başkanlığını,
b) Meclis : Dörtyol Belediye
Meclisini,
c) Encümen : Dörtyol Belediye Encümenini,
d) Başkan : Dörtyol Belediye
Başkanını,
e) Üst
Yönetici : Belediye
Başkanını,
f) Kanun : 5018 sayılı Kamu Mali
Yönetimi ve Kontrol Kanununu ve 5393 Sayılı Belediye Kanununu,
g) Mali
Hizmetler Müdürlüğü: Kamu idarelerinde 5018 sayılı kanunun 60. maddesinde
belirtilen görevleri yürüten birimi,
h) Mali
Hizmetler Müdürü: 5018 sayılı kanunun 60. maddesinde belirtilen görevleri
yürüten yöneticiyi,
ı) Muhasebe
Hizmeti: Gelir ve alacakların tahsili, giderlerin ve borçların hak sahiplerine
ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması,
saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin
kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini,
i) Muhasebe
Birimi : Muhasebe hizmetlerinin yapıldığı birimi,
j) Muhasebe
Yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin
yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,
k) Muhasebe
Yetkilisi Yardımcısı: Muhasebe yetkililerinin yardımcılarını,
l) Uzman: Malî Hizmetler Uzmanını,
m) Uzman yardımcısı: Malî Hizmetler Uzman Yardımcısını,
n) Muhasebe yetkilisi mutemedi: Muhasebe yetkilisi adına ve
hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya,
muhafaza etmeye, vermeye, göndermeye yetkili ve bu işlemler ile ilgili olarak
doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olan kamu görevlilerini ve yetkili
memurları,
o) Strateji
Geliştirme birimleri: Stratejik planın hazırlanması, güncellenmesi ve
yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevini yürüten birimi,
ö)Ön Mali
Kontrol: İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar
ve işlemlerinin; idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı,
harcama programı, finansman programı, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer mali
mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir
şekilde kullanılmasını yönlerinde yapılan kontrolünü,
p)Para ve para
ile ifade edilebilen değerler: Muhasebe birimine veya mutemedine teslim edilip
muhafaza ve sorumluluğu altında bulunan tedavüldeki Türk parası ve konvertibl
yabancı paralar ile altın, gümüş, kıymetli maden ve bunlardan yapılmış her
türlü ziynet eşyası, antika paralar, hisse senedi, tahvil ve hazine bonoları,
diğer devlet borçlanma senetleri, değerli kağıtlar, konvertibl olmayan yabancı
paralar ve bu mahiyetteki değerleri,
r)Yetkili
memur: Görevleri gereği veya görevlendirilmeleri nedeniyle muhasebe
birimlerinden zimmetle değerli kâğıt alıp satan kamu görevlilerini,
s) Mutemetlik:
Muhasebe biriminin bulunduğu yer dışında, muhasebe birimine bağlı olarak
tahsilât mutemetliği, tahsilât şefliği ve benzeri isimler altında mutemetlik
görevinin yapıldığı birimi.
t)Vezne:
Muhasebe birimine teslim edilen para ve para ile ifade edilebilen menkul
değerlerin muhafaza edildiği yeri.
u)Ambar:
Muhasebe birimine teslim edilen ve parayla ifade edilen değerli kâğıtlar ile
muhasebe birimince kullanılacak seri ve sıra numaralı alındı, teslimat
müzekkeresi, çek ve benzeri basılı evrakın muhafaza edildiği yeri,
v)Personel:
Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü, ifade eder.
Teşkilat
MADDE 5 - (1) Mali Hizmetler
Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a)
Müdür
b)
Uzman
c)
Şefler
d)
Memurlar
e)
İşçiler
f)
Sözleşmeli Memur
g)
Diğer personel
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı
aşağıdaki gibidir.
a)
Müdür
b)
Mali Hizmet Müdür Yardımcısı
c)
Veri Hazırlama Kontrol İşletmenleri
d)
Gelir Şefliği
e)
Emlak Şefliği
f)
Tahsildarlar
h) Muhasebe Yetkilisi
ı) Ön Mali Kontrol Yetkilisi
j) Diğer
Personel
(3) Mali Hizmetler Müdürlüğü
çalışmalarının değişen koşullarda daha etkin ve zamanında yapılmasını temin
etmek için Mali Hizmetler Müdürünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile yeni
şeflikler kurulabilir veya kurulmuş şeflikler birleştirilebilir, şefliklerin
bazı görevleri diğer şefliklere
verilebilir.
MADDE 6 - (1)Mali Hizmetler Müdürlüğü,
Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan,
bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
İKİNCİ BÖLÜM
Mali Hizmetler Müdürlüğünün Görevleri
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 4 - (1) Aşağıda sayılan
görevler, mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür:
a) İdarenin
stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve
sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
b) İzleyen
iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve
yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin
bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
c) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları
çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri
dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
d) Bütçe
kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak,
değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak.
e) İlgili
mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
f) Harcama
birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak
idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
g) İdarenin
mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal
cetvellerini düzenlemek.
h) Mali
kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve
harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
j) Ön mali
kontrol faaliyetini yürütmek.
k) Mali
konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Stratejik plan hazırlıklarının koordinasyonu
MADDE 5 – (1) Stratejik planın
hazırlanması, güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevi
mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. Stratejik planın hazırlanmasında
kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğünce
ilgili birimlere gönderilir. Stratejik planın hazırlanması için gerekli olan
bilgi ve belgeler, görev alanları çerçevesinde, ilgili birimlerce hazırlanır ve
belirlenen süre içinde mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali hizmetler
müdürlüğü tarafından yapılacak stratejik plan hazırlık çalışmalarına birim
temsilcilerinin katılımı sağlanır.
Performans programı hazırlıklarının
koordinasyonu
MADDE 6 – (1) Performans programının hazırlanması
ve değiştirilmesi çalışmalarında koordinasyon görevi mali hizmetler müdürlüğü
tarafından yürütülür. Bu çalışmalarda kullanılacak belge ve cetveller ile
gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere
gönderilir. Birim performans programları harcama birimleri tarafından
hazırlanarak belirlenen süre içinde mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali
hizmetler müdürlüğü, birim performans programlarından hareketle idare
performans programını hazırlar. Mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılan
performans programının hazırlık çalışmalarına birim temsilcilerinin katılımı
sağlanır.
Bütçenin hazırlanması
MADDE 7 - (1) Bütçenin
hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali
hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama
birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali
hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler
yapılarak idarenin bütçe teklifi mali hizmetler müdürlüğü tarafından
hazırlanır. İdarelerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli
Program, Orta Vadeli Mali Plan, idarenin Stratejik Planı, Bütçe Çağrısı ve
Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım Programı Hazırlama
Rehberi esas alınır. İdarenin bütçe hazırlanmasında teşkilat kanunları ile
ilgili mevzuat dikkate alınır.
Bütçe işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve
kaydedilmesi
MADDE 8 – (1) Bütçe işlemleri, harcama
birimleriyle koordinasyon sağlanarak mali hizmetler müdürlüğü tarafından
gerçekleştirilir, kayıtları tutulur ve izlenir.
(2) Bütçe
kayıt ve işlemleri, mali hizmetler müdürünün veya yetki verdiği personelin
onayıyla gerçekleştirilir ve idarenin tüm harcama birimlerine açık tutulur.
Ödenek aktarma belgelerinin düzenlenmesi
MADDE 9 – (1) İdarenin bu işlemleri
ilgili mevzuatları çerçevesinde mali hizmetler müdürlüğü tarafından
gerçekleştirilir.
Gelirlerin tahakkuku, gelir ve alacakların
takip ve tahsili
MADDE 10 – (1) İdarelerin gelir
tahakkuku, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemleri, ilgili mevzuatında
özel bir düzenleme bulunmadığı takdirde, mali hizmetler müdürlüğü tarafından
yürütülür. İdarelerin işlemlerinden herhangi bir gelir tahakkuku veya gelir ve
alacakların takip ve tahsilini gerektirenler, gerekli işlemlerin yapılması amacıyla
ilgili birim tarafından mali hizmetler müdürlüğüne bildirilir.
Ön mali kontrol işlemleri
MADDE 11 – (1) Ön mali kontrol görevi
harcama birimleri ve mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılır. Ön mali
kontrol süreci mali karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi,
iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur.
İdareler,
kaynakların amaçlarına ve mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli bir
şekilde kullanılması için gerekli ön mali kontrol önlemlerini alırlar. Etkin
bir ön mali kontrol mekanizmasının kurulması idarelerin sorumluluğundadır.
Harcama
birimlerinde yapılacak asgari kontroller, mali hizmetler müdürlüğü tarafından
ön mali kontrole tabi tutulacak mali karar ve işlemlerin usul ve esasları ile
ön mali kontrole ilişkin standart ve yöntemler Bakanlıkça hazırlanarak
yürürlüğe giren usul ve esaslar çerçevesinde belirlenir.
Mali hizmetler müdürlüğü tarafından yapılan ön mali kontrolün sonucu ilgili
harcama birimine gerekçeli bir yazıyla bildirilir. Ön mali kontrol görüş
yazısının ilgili mali işleme ilişkin dosyada muhafaza edilmesi ve bir örneğinin
de ödeme emri belgesine eklenmesi zorunludur. Mali hizmetler müdürlüğünce ön
mali kontrol sonucunda uygun görüş verilmediği halde harcama yetkilileri tarafından
gerçekleştirilen işlemlerin kayıtları tutulur ve aylık dönemler itibariyle üst
yöneticiye bildirilir. Söz konusu kayıtlar iç ve dış denetim sırasında
denetçilere de sunulur.
Taşınır ve taşınmaz kayıtlarının tutulması
MADDE 12 – (1) İdarenin mülkiyetinde
veya idareye tahsisli olan ya da idarenin kullanımında bulunan taşınır ve
taşınmazları ile bunlara ilişkin işlemlerin kaydı ilgili mevzuatında belirlenen
kişiler tarafından tutulur. Bu kayıtlar belirlenecek sürede ilgili birim
tarafından mali hizmetler birimine bildirilir. Mali hizmetler müdürlüğünce bu
kayıtlar konsolide edilerek idarenin taşınır ve taşınmaz kayıtları oluşturulur.
Mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvelleri mali hizmetler birimince
hazırlanır.
Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesi
MADDE 13 – (1) İdarenin muhasebe
hizmetleri mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. Muhasebe hizmetleri,
Kanun ve ilgili mevzuatı çerçevesinde, muhasebe yetkilileri tarafından yerine
getirilir.
(2) İdareler
atanan veya görevlendirilen muhasebe yetkililerini, görev alanlarını ve bunlara
ilişkin değişiklikleri, ilgililerin göreve başlama tarihinden itibaren en geç
bir ay içinde Sayıştay’a bildirir.
Bütçe kesin hesabının hazırlanması
MADDE 14 – (1) Bütçe kesin hesabı,
bütçe uygulama sonuçları dikkate alınarak mali hizmetler müdürlüğü tarafından
hazırlanır.
(2) İdarenin
bütçe kesin hesapları, mali hizmetler müdürlüğünce ilgili kanunlarındaki
hükümlere göre düzenlenir.
Bütçe uygulama sonuçlarının raporlanması
MADDE 15- (1) Bütçe uygulama
sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belge mali hizmetler
müdürlüğünce hazırlanır.
İdare faaliyet raporunun hazırlanması
MADDE 16 – (1)Harcama birimleri
tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları, idare faaliyet raporunun
hazırlanmasında esas alınmak üzere,mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali
hizmetler müdürlüğünce harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak idare
faaliyet raporu hazırlanır ve üst yönetici tarafından onaylanır. İdarenin
faaliyet raporları, özel mevzuatında yer alan düzenlemeler de dikkate
alınarak hazırlanır.
Danışmanlık hizmeti sunma ve bilgilendirme
yükümlülüğü
MADDE 17 – (1) Mali hizmetler
müdürlüğü, harcama birimleri tarafından birimlerine ilişkin olarak istenilen
bilgileri sağlamak ve harcama birimlerine mali konularda danışmanlık hizmeti
sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla mali yönetim ve kontrol ile denetim konularında
gerekli bilgi ve dokümantasyon, yetki ve görevleri çerçevesinde, mali hizmetler
müdürlüğü tarafından oluşturulur ve izlenir.
(2)
Harcama birimleri, mali mevzuatta meydana gelen değişiklikler konusunda mali
hizmetler birimi tarafından uygun araçlarla bilgilendirilir.
(3) Mali
konulardaki düzenleme ve kararların uygulanması konusunda, gerektiğinde ilgili
idarelerin görüşü de alınarak, mali hizmetler birimince uygulamaya açıklık
getirici ve yönlendirici yazılı açıklama yapılabilir.
İç kontrol sistemi ve standartları
MADDE 18 – (1) Mali hizmetler
müdürlüğü, iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve
geliştirilmesi konularında çalışmalar yapar ve çalışma sonuçlarını üst
yöneticiye sunar.
(2) Kanun ve
Bakanlıkça belirlenen standartlara aykırı olmamak koşuluyla, idarece gerekli
görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartlar mali
hizmetler birimi tarafından hazırlanır ve üst yöneticinin onayına
sunulur.
Üst yönetici tarafından verilecek diğer
görevler
MADDE 19 – (1)Mali hizmetler
müdürlüğü, üst yönetici tarafından mali konularda verilecek diğer
görevleri de yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hizmetler Müdürlüğünün Yapılanması
Mali hizmetler müdürlüğünün kurulması
MADDE 20 - (1)Mali hizmetler
müdürlüğünün stratejik planlama görevi; performans programı, bütçe hazırlama ve
uygulama görevleri; muhasebe, mali istatistik, kesin hesap, faaliyet raporu
hazırlama görevleri ve iç kontrol-ön mali kontrol görevlerinin ayrı alt
birimler tarafından yürütülmesi esastır. İdarelerin teşkilat yapılarına göre,
bu görevler birleştirilerek bir veya daha fazla alt birim tarafından
yürütülebileceği gibi, bu alt birimlerin her birinin görevi birden fazla sayıda
alt birim tarafından da yürütülebilir.
(2) Harcama
yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler
müdürlüğünde ön mali kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile
şartname ve sözleşme tasarılarının hazırlanması, mali karar ve işlemlerin
belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alınması gibi mali karar ve
işlemlerin hazırlanması ve uygulanması aşamalarında görevlendirilemezler ve
ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda başkan ve üye olamazlar.
Stratejik planlama alt birimi
MADDE 21 - Stratejik planlama alt
birimin görevleri şunlardır:
a)İdarenin
stratejik planının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide
edilmesi çalışmalarını yürütmek.
b) Stratejik
planlamaya ilişkin her türlü çalışmaları yürütmek.
c) İdarenin
mali iş ve işlemlerini diğer idareler nezdinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
d) Mali
kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve
harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
e) Mali
konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bütçe ve performans programı alt birimi
MADDE 22 - (1) Bütçe ve
performans programı alt biriminin görevleri şunlardır:
a) Performans programı
hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak.
b) Bütçeyi hazırlamak.
c) Ayrıntılı harcama ve finansman
programlarını hazırlamak.
d) Bütçe işlemlerini
gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak.
e) Ödenek gönderme belgesi
düzenlemek.
f) Bütçe uygulama sonuçlarını
raporlamak
g) İdare faaliyetlerinin
stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu
izlemek ve değerlendirmek.
h) Mali kanunlarla ilgili diğer
mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve
Harcama yetkililerine gerekli
bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
j) Mali konularda üst yönetici
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Muhasebe, kesin hesap ve raporlama alt birimi
MADDE 23 – (1) Muhasebe, kesin hesap ve raporlama alt biriminin
görevleri şunlardır:
a) Bütçe kesin hesabını
hazırlamak.
b) Mal yönetim dönemine ilişkin
icmal cetvellerini hazırlamak.
c) İdare faaliyet raporunu
hazırlamak.
d) Mali istatistikleri
hazırlamak.
Gelir, Gelir Tahakkuk Ve Takip Alt Birimi
MADDE 24 – (1) Gelir, Gelir Tahakkuk ve Takip alt biriminin
görevleri şunlardır
a) Gelir ve alacakların tahsil
işlemlerini yürütmek
b) Gelirlerin tahakkuku ile gelir
ve alacakların takip işlemlerini yürütmek.
İç kontrol – Ön mali Kontrol alt birimi
MADDE 25 – (1) İç kontrol – ön mali kontrol alt biriminin
görevleri şunlardır:
a) Ön mali kontrol görevini
yürütmek.
b) Mali
kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama
yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
c) Mali konularda üst yönetici
tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Mali hizmetler müdürünün görev ve yetkileri
MADDE 26 – (1) Mali hizmetlere ilişkin
hizmetlerin yerine getirildiği birimin Müdürü mali hizmetler müdürüdür.
Mali hizmetler müdürü,
a) Birimi
yönetir, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin eğitimini
ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapar.
b) Birimin
görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde
sunulmasını sağlar.
c)Birimin
yazışmalarını yürütür, idarenin diğer idareler nezdindeki mali iş ve
işlemlerini izler ve sonuçlandırılmasını sağlar.
d)İdarenin
mali yönetim ve kontrol sisteminin etkili bir şekilde çalışması için
gerektiğinde harcama yetkilileri ile toplantı yapar, üst yöneticiyi
bilgilendirir ve önerilerde bulunur.
e) İç ve dış
denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylıklar sağlar.
f)Stratejik
plan, performans programı, bütçe, mali tablolar, kesin hesap, faaliyet raporu
ve diğer raporların süresinde hazırlanmasını, onaylanmasını ve ilgili yerlere
gönderilmesini sağlar.
g)Gelirlerin
azalmasına veya giderlerin artmasına neden olacak ve idareye yükümlülük
getirecek kanun tasarılarının mali yükünün hesaplanmasını sağlar.
h)
Gerektiğinde mali mevzuatın uygulanmasına yönelik açıklayıcı düzenlemeler
hazırlar.
j)Mali
hizmetlerin saydam, planlı, idarenin amaçlarına ve mevzuata uygun bir şekilde
yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.
(2) Mali
hizmetler müdürü, görev ve yetkilerinden bazılarını üst yöneticinin onayıyla
alt birim yöneticilerine devredebilir.
Mali hizmetler müdürünün sorumlulukları
MADDE 27 – (1) Mali
hizmetler müdürü, birim görevlerinin yerinde ve zamanında yerine
getirilmesinden üst yöneticiye karşı sorumludur. Birim müdürü;
a) Harcama
birimleri arasında mali yönetim ve kontrol alanında koordinasyon
sağlanmasından,
b) Birim
hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden,
c) Gelirlerin
zamanında tahakkuku ve gelir ve alacakların süresinde takip ve tahsilinin
sağlanmasından,
d) Ödeneklerin
planlanarak ilgili yerlere zamanında gönderilmesinden,
e) Ön mali
kontrole ilişkin faaliyetlerin etkili bir şekilde yürütülmesinden,
f)Birimler
arasında mali konularda bilgilendirme toplantısı yapmaktan,
h) Birim
tarafından hazırlanması gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali
tablolar, faaliyet raporu ve diğer raporlar ile mali istatistiklerin zamanında
hazırlanarak ilgili idarelere gönderilmesinden, sorumludur.
Muhasebe Yetkilisinin Görev Ve Yetkileri
MADDE 28 – (1) Muhasebe
Yetkilisinin Görev ve Yetkileri şunlardır ;
a) Gelirleri
ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil
edilenleri ilgililerine iade etmek.
b) Giderleri
ve borçları hak sahiplerine ödemek.
c) Para
ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve
ilgililere vermek veya göndermek.
d) Mali
işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde
tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak
düzenlemek.
e) Gerekli
bilgi ve raporları, Bakanlığa, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama
yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe
yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
f) Vezne ve
ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak.
g) Muhasebe
hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen
sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
h) Muhasebe
yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında
öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu
yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
i) Hesabını kendinden
sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
j)
Muhasebe birimini yönetmek.
k) Diğer
mevzuatla verilen görevleri yapmak.
Muhasebe Yetkilisinin Sorumlulukları
MADDE 29 – (1) Muhasebe Yetkilisinin
Sorumlulukları şunlardır.
a) Muhasebe
kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından
b) Mutemetleri
aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen
değerler ile bunlarda meydana gelebilen kayıtlardan
c) Ön
ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarından
ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden
d) Yersiz
ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde geri verilecek
tutarın düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından
e) Ödemelerin
ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırasında göz önünde bulundurularak muhasebe
kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından
f) Rücu
hakkı saklı kalmak kaydıyla kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı
devralırken göstermediği noksanlıklardan
g) Muhasebe mutemetlerinin
hesap, belge ve işlemlerinin ilgili mevzuatına göre kontrol etmekten
h) Yetkili
mercilere hesap vermekten sorumludurlar.
Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE
30 – (1) Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı görev, yetki ve sorumluluğu
şunlardır.
a) Yukarıda sayılan, muhasebe yetkilisinin görevlerinden yetkisine verilen
işleri Kanun ve Mevzuat çerçevesinde yerine getirmek Günlük, Aylık ve Yıllık
yapılan işlerin tetkiki ve kontrolünü ve uygunluğunu sağlamak, yapılan
ödemelerin kontrolünü yapmak, Müdürlükler arası yazışmalar ile kurumlar arası
yazışmaları hazırlamak.
b) Muhasebe yetkilisinin izin, dış görev veya mazeret gibi
nedenlerle görevde bulunmadığı zamanlarda. Muhasebe yetkilisinin görevlerini
yürütmek.
c) Muhasebe yetkilisinin
devretmeyi uygun gördüğü yetkileri kullanmak.
d) Müdür’ün görev bölümünde
kendisine tevdi ettiği işleri yürütür.
e) Müdürlüğün idaresindeki işlemlerin yürütülüp, sonuçlandırılmasında
Müdür’e yardımcı olur.
f) Görev bölümü ile kendisine bağlanan şeflik ve memurların
çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmak.
g) Gelen ve giden evrakı inceleyip
imzalamak.
Şef,
Memur ve işçilerin görevleri;
MADDE 31 –
(1) Müdürün direktifleri doğrultusunda Müdürlük görevlerinin yürütülmesi ve
memurların düzenli, tertipli çalışmasını sağlamakla görevlidir. Memurlar
tarafından yapılan işleri kontrol eder, işlemlerin eksiksiz ve zamanında
yapılmasını sağlar
(2) Çeşitli
unvanlardaki memur ve işçi personel: üstlerinin yaptığı görev bölümüyle
kendisine verilen işleri mevzuata uygun olarak tam ve zamanında yapmakla
görevlidir
Birim çalışmalarında işbirliği ve uyum
MADDE 32 – (1) Birimin faaliyet ve
çalışmalarını değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak amacıyla, birim
müdürünün başkanlığında alt birim yöneticilerinin katılımı ile her ay düzenli
toplantılar yapılır. Bu toplantılarda, birimin faaliyetleri ve gerçekleştirilen
işlemler, sorunlar, görüş ve öneriler değerlendirilerek bilgi paylaşımı,
işbirliği ve uyum sağlanır.
Görev dağılımı
MADDE 33 – (1) Görev dağılımını
gösteren çizelgede, idarenin teşkilat yapısına uygun olarak oluşturulan alt
birimlere, görevli personele, personelin görev, yetki ve sorumluluklarına,
personelin oda, unvan ve telefon, e-posta adreslerine yer verilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
Mali hizmetler müdürlüğünde kullanılacak
defter kayıt ve belgeler
MADDE 34 – (1)Mali hizmetler
müdürlüğünde kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek
şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter,
kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve
yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda
muhafaza edilir.
Evrak kayıt sistemi ve yazışmalar
MADDE 35 – (1) Mali hizmetler
müdürlüğüne gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin kayda alınarak gelen ve
giden evrak defterinde izlenir. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya
planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 36 - (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte, daha
önce yürürlükte olan Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 37 - (1) İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki
ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE
38 -(1) Bu Yönetmelik, Dörtyol Belediye Meclisince kabulü ve yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 39-(1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Dörtyol Belediye Başkanı yürütür
Telefon: 1070
E-Mail: