T.C.
HATAY İLİ
DÖRTYOL BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
GENÇLİK VE SPOR
HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE
SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIŞMA USUL VE
ESASLARINA DAİR YÖNETMELİĞİ
Kuruluş
MADDE 1 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin
müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere; 5393 sayılı Belediye Kanunu
ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına
Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.
Tanımlar
MADDE 2 (1)
Yönetmeliğin bu bölümündeki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir.
Belediye : Dörtyol
Belediyesi
Başkanlık : Dörtyol
Belediye Başkanlığı
Müdürlük : Dörtyol
Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü
Müdür : Dörtyol Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü
Belediye Meclisi
: Dörtyol Belediye Meclisi
Belediye
Encümeni : Dörtyol Belediye Encümeni
İSG : İş Sağlığı
ve Güvenliği Çalışma İlkeleri
MADDE 3 (1) Gençlik
ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün çalışma ilkeleri, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) Anayasaya,
kanunlara, belediye mevzuatına ve hizmet standartlarına uygun çalışmak.
b) Uygulama
süreçlerini; adalet, eşitlik, tarafsızlık ve şeffaflık içerisinde yürütmek.
c) Faaliyetleri;
Belediyemizin misyonu, vizyonu ve hizmet kalitesine paralel bir anlayışla yürütmek.
ç) Hizmetlerde
kaliteyi artırmak, maliyetleri azaltmak ve israfı önlemek.
d) Çalışanların
zamanını verimli kullanmasını sağlamak.
e) İşlemleri
vatandaş lehine kolaylaştırıcı uygulamalar geliştirmek ve yürürlüğe koymak.
f) Belediyeye
gelen vatandaşları güler yüzle karşılamak ve ilgilenmek.
g) Halkın
Belediyemize güvenini sağlayacak ve hatta artıracak bir tarz ortaya koymak.
h) Kayıtları
usulüne uygun, saydam ve erişilebilir bir şekilde tutmak.
ı) Uygulamalara
ilişkin proje, kayıt ve belgeleri her an denetime hazır bulundurmak.
i) Belediyemiz
ile Halk arasındaki işbirliği ve koordinasyonu düzenli, doğru ve kesintisiz
sağlamak.
j) Belediyemiz
hakkında haksız eleştirilere sebebiyet vermeyecek zamanlama ve şeffaflık
içerisinde bilgilendirme yapmak.
Personel Yapısı
MADDE 4 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğünün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki
unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, şef, memur, işçi ve sözleşmeli personelden
oluşmaktadır.
Organizasyon Yapısı
MADDE 5 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü, Üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve
Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı
olarak çalışır.
Müdürlük
bünyesindeki; Belediyemizle Gençlik Hizmetleri, Spor Hizmetleri konularıyla
ilgili alt birimlerden oluşur.
Organizasyon
şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi ve Belediye
Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. Belediye Başkanı organizasyon
yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 6 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü'nün görevleri, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) Müdürlüğün;
diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
b) Müdürlüğün
faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi
içerisinde yerine getirmek.
c) Müdürlük
personelinin bilgi ve beceri düzeylerini artırmak amacıyla düzenli olarak hizmet
içi eğitimlerini sağlamak. Personelin hizmet bilincini artırmak ve Belediyemize
karşı aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar
düzenlemek gerektiğinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden söz konusu
eğitimler için destek talep etmek ve koordinasyon halinde eğitim programını
gerçekleştirmek.
d) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili olarak; Dörtyol Belediyesi resmi web
sitesinde (www.Dörtyol.bel.tr) yayınlanmak üzere Bilgi İşlem Müdürlüğüne fotoğraf,
video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
e) Başkanlık
Makamına bilgi vermek kaydıyla; Savcılıkların, Mahkemelerin, Soruşturma İzni
Yetkililerinin, Sayıştay Denetçilerinin, Yetkili Müfettişlerin ve Mahkemelerce görevlendirilmiş
bilirkişilerin talep etmiş oldukları evrak ve dosyaların “Aslı Gibidir” veya
“Aslına Uygundur” onayı yapılmış nüshalarını ilgililere vermek. Yukarıda
sayılan yetkili kişi ve kurumlarca, evrakların asıllarının talep edilmesi durumunda;
evrakların “Aslı Gibidir” veya “Aslına Uygundur” onayı yapılmış nüshaları
hazırlanarak dosyasında muhafaza edilir ve asılları denetim ve incelemeden sonra
geri alınmak üzere ilgili kişi yada kurumlara teslim edilir.
f) Müdürlük
hizmetlerinde kullanılacak olan dayanıklı taşınır mallar ile dayanıklı taşınırların
bakım ve onarımı için gerekli olan her türlü yedek parça ile tamir takımı ve bakım-onarım
malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; satın alma ve
ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek, kabullerini yapmak, ilgili
alt birimlere yada personele sevk ve teslimatını yapmak, garanti süreleri içerisindeki
arıza ve fonksiyon kayıplarını izlemek, gerektiğinde garanti belgelerindeki ücretsiz
tamir ya da değiştirme hükümlerinin işletilmesini sağlamak, yükümlülüklerini yerine
getirmeyen satıcılar hakkında gerekli yasal işlemleri başlatmak ve hukuki süreci
takip etmek, gerektiğinde bu dayanıklı taşınırların montaj, demontaj, tamir ve bakımlarını
yaptırmak.
g) Müdürlük
hizmetlerinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında
temin etmek üzere; satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek,
kabullerini yapmak, ilgili alt birim ya da personele sevk ve teslimatını
yapmak.
ğ) Müdürlük
hizmetlerinde kullanılan makinelerin; her türlü tamir ve bakımları ile ikmal işlerini
yaptırmak, bunların her an çalışır ve hizmeti yerine getirir durumda olmalarını
sağlamak.
h) Faaliyet
alanına giren işlerle ilgili mal ve malzemenin usulüne göre ambarda muhafaza edilmesini
sağlamak, stok ve sarf kayıtlarını düzenli olarak tutmak.
ı) Müdürlüğe ait
olan taşınır mallardan; ekonomik ömrünü tamamlamış veya tamamlamadığı halde
teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyen ve hizmet dışı
bırakılması gerekenlerin hurdaya ayırma çalışmalarını yapmak. Hurdaya ayrılan
malzemelerin Belediye tarafından belirlenmiş olan birime teslimini sağlamak.
i) Müdürlüğün
etkinlik ve faaliyetlerini duyurmak için pankart ve afiş hazırlatmak, hazırlanmış
olan afişleri ve pankartları uygun görülen yerlere astırmak.
j) Müdürlüğün
görev alanına giren konularda; müdürlük personelinin bilgi ve görgüsünün
geliştirilmesi için gerekli her türlü araştırma, geliştirme, gezi ve inceleme faaliyetinde
bulunmak. Gerektiğinde bu faaliyetlere; belediye meclis üyelerinin, müdürlük
uygulamalarına destek olabilecek diğer birim personellerinin, işbirliği yapılan
kurum ve kuruluşların temsilcilerinin katılımlarını sağlamak ve faaliyetlerle ilgili
giderleri müdürlük bütçesinden karşılamak.
k) İşçi
çalıştırılarak yapılan bütün işlerde; 4857 sayılı İş Kanunu, İş Sağlığı ve
Güvenliği Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket etmek.
l) Müdürlük
uygulamalarından kaynaklanan her türlü anlaşmazlık ve dava süreçlerini Hukuk
İşleri Müdürlüğü ile koordinasyon halinde takip etmek. Dava süreçleriyle ilgili
olarak Belediye Başkanına ve bağlı bulunulan Başkan Yardımcısı’na gerekli bilgi
akışını zamanında ve doğru bir şekilde yapmak.
m) Gerektiğinde
Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek
odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak. Başkan ya da
ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı
Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin
bilgisine sunmak. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak.
n) 4734 sayılı
Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı,
hizmet alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, kontrollüğünü yapmak,
hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
o) Belediyenin kolektif
çalışma gerektiren işlerinde; ilgili birimlerle bilgi ve belge paylaşımında
bulunmak.
ö) Müdürlükçe
yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların
arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak. Yapılan işlemlerin tüm
dokümanlarını; Sayıştay denetimi, Bakanlık denetimi, Belediye Meclisi denetimi,Başkanlık
denetimi ve gerektiğinde idari ya da adli incelemeler için düzenli bir şekilde hazır
bulundurmak.
p) İlgili
mevzuat ve benimsenen ilkeler çerçevesinde; geleceğe ilişkin misyon ve vizyon oluşturmak,
stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performans ölçümü ile süreç
izleme ve değerlendirmesini yapmak, müdürlüğe ait tüm alt birimlerin ve gerektiğin
de diğer birimlerin de katılımlarıyla müdürlüğün Stratejik Planını ve Bütçe Taslağını
hazırlamak.
r) Stratejik
Plan ve Performans Programına uygun faaliyette bulunmak. Kuruluş Brifingini
hazırlamak. Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlanmasıyla ilgili her türlü istatistiki
veri ve kayıtları, süresi içerisinde Belediyenin ilgili birimine göndermek.
s) Belediyenin
Strateji birimlerince hazırlanan Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem
Planındaki sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
Bu kapsamda;
(2) İhtiyaç
halinde yönetmelikler üzerinde gerekli düzenleyici işlem tasarılarını hazırlamak
ve Belediye Meclisinde görüşülmek üzere Başkanlık makamına sunmak,
(3) Organizasyon
şemaları oluşturmak ve bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek,
(4) Müdürlük ile
müdürlüğün tüm alt birimlerinin görev tanımlarını hazırlamak ve ilgili birimlere
ve personele tebliğ edilmesini sağlamak,
(5) Müdürlüğün
görev alanına giren işlerle ilgili uygulama prosedürlerini hazırlamak ve bu
prosedürleri uygulamak,
(6) Düzeltici ve
önleyici faaliyet yazılımlarını yapmak ve ilgili birimlere ve personele tebliğ
edilmesini sağlamak,,
(7) Uygulama
prosedürüne uygun İş Akış Şemalarını hazırlamak,
(8) Uygulamada
kullanılacak olan standart formları yada dokümanları hazırlamak ve bu form ve
dokümanları kullanmak,
(9) Hizmet
standartlarını oluşturarak hizmet alan özel ve tüzel kişilere duyurmak ve mevzuatında
belirlenmiş üst kurumlara bildirmek,
(10) Gerekli
envanter çalışmalarını yaparak müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas
görevlerin gereklerini yerine getirmek,
(11) Makine ve
teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını,
hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerini
ilgili yer ve mekanlara asmak,
(12) Müdürlüğün
işleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiği
ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan
tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak.
ş) Müdürlükler
arasında kollektif çalışma gerektiren konularda; yönerge tasarısı hazırlamak ve
Başkanlık Makamına sunmak.
t) Hizmet
kalitesini artırmak ve personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliştirmek için; Belediye
mevzuatı, arşivleme ve doküman yönetimi, teknolojiyi kullanma, takım çalışması,
üretkenlik, verimlilik, etik kurallar v.b. gibi hizmet içi eğitim çalışması yapmak
veya yaptırmak.
u) Müdürlüğün
Çalışma İlkeleri olarak ifade edilmiş olan hususların gereklerini yerine getirmek.
ü) Müdürlüğün
görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren Kanunlar ile Bakanlıklarca
yayınlanan yönetmelik, tebliğ ve genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini
yerine getirmek.
v) Başkanlık
Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasını
hazırlamak ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunmak.
y) Başkanlıkça
yayınlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket
etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalışma alanına giren ve Başkanlık makamınca
verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
z) Müdürlüğün
görevleriyle ilgili her türlü faaliyetin giderlerini müdürlük bütçesinden karşılamak.
aa) Gençliğe
yönelik eğitici ve yönlendirici faaliyetler düzenlemek.
bb) Çeşitli
alanlarda spor faaliyetleri düzenlemek ve Belediyemiz ile spor kulüpleri arasında
işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün Görevleri
MADDE 7 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün görevleri ve yetkileri aşağıda sıralandığı
gibidir.
a) Gençlik ve
Spor Hizmetleri Müdürlüğünü; Başkanlık Makamına, Belediyenin Karar Organlarına,
Belediyenin diğer idari birimlerine, müdürlüğün alt birimlerine ve gerektiğinde
ilgili kişi ya da kurum ve kuruluşlara karşı, şahsen yada evrak üzerindeki imzasıyla
temsil etmek.
b) Temsil ettiği
Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuatına ve
yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
Personeli,ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili,
verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek.
c) Alt birimler
arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak.
d) Gerekli
denetimleri yapmak/yaptırmak.
e) 5018 sayılı
Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde;
1) Müdürlüğün
stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını
hazırlatmak.
2) Bütçe
ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak.
3) Yıl
içerisinde giderlerin izlemesini yaparak, bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya
çalışmak.
4) Harcama
yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleştirilmesini sağlamak.
5) Taşınır mal
edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını
sağlamak. Taşınır malların muhafazasını, korunmasını, verimli ve ekonomik
olarak kullanılmasını sağlayacak bir taşınır mal yönetimini tesis etmek.
f) Zorunluluk
halinde, ihale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleştirme görevlileri
ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale sürecini mevzuatına
uygun olarak takip edip sonuçlandırmak.
g) Kamu İç
Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde;
1) Hizmet
standartlarını oluşturulmasını temin ederek, mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara
bildirmesini sağlamak.
2) Alt
birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililerine
tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek.
3) Alt
birimlerin Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte
kullanılacak standart form ve dokümanları hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere
uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek.
ğ) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri,
yönetmelikleri,genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını
ve denetimle ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarının mevzuatını ve
yayınlarını takip etmek, bu konularda müdürlük personelinin bilgilenmesini ve
eğitilmesini sağlamak.
h) Memur ve işçi
personelin sevk ve idaresiyle ilgili olarak;
1) Müdürlük
personeli arasında görev bölümü yapmak.
2) Çalışma
koşullarını iyileştirmek.
3) Personelin
izin planını yapmak.
4) İzin, fazla
mesai gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını
sağlamak.
5) Hastalık,
rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını
görevlendirmek.
6) Hizmetlerin
aksamaması için gerekli önlemleri almak.
ı) Disiplin
amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek.
Görevlerini
yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini
başlatmak.
i) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere
Müdürlük Görüşünü hazırlayıp sunmak.
j) İhtiyaç
duyulduğunda müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına,
müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek.
k) Disiplin
amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek.
l) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere
Müdürlük Görüşünü hazırlayıp sunmak.
m) Başkanlık
Makamının ONAY yada OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının
hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak.
n) İhtiyaç
duyulduğunda müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına,
müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek.
o) Mevzuatın
öngördüğü; Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak.
ö) Müdürlük
uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı yada Encümen Kararı gerektiği
durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere
hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak.
p) Başkanlıkça
yayınlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket
etmek ve gereklerini yerine getirmek.
r) Çalışma
alanına giren ve Başkanlık makamınca verilen diğer görevleri mevzuat auygun
olarak ifa etmek.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü’nün Yetkileri
MADDE 8 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün yetkileri, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) Müdürlüğü;
1) Başkanlık
Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline
karşı doğrudan;
2) Belediyenin
karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde
gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla,şahsen
ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
b) Personeli,
ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
c) Bütçe
ödeneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,
ç) Alt
birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi
geri almaya,
d) Başkanlık
makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma yada birleştirme, alt birimlerin
adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye.
e) İdari ve
teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,
f) Performans
ölçümü ve istatistiki çalışma yapmaya ve yaptırmaya,
g) İş ve
işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü
bilgi ve belgeyi istemeye,
ğ) Çalışma
gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,
h) İhaleler
için;
1)
Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
2) Üst yönetimce
belirlenen üyeler arasından belirli sayıda komisyon üyesi belirlemeye,
3) Birim
personeli arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye,
ı) Taşınır mal
kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
i) Görevlerini
yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini
başlatmaya,
j) Toplantı
düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
k) Bütçe
Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici
onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,
l) Gerekli
gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğünden görüş sormaya,
m) İşlemlerde
usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü’nün Sorumlulukları
MADDE 9 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün sorumlulukları, aşağıda sıralandığı gibidir.
a) Birim
Müdürleri, temsil ettikleri Müdürlüklerinin ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına
giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak
yürütülmesinde;
1) Belediye
Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
2) Başkanın
bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
3) Gerektiğinde
Belediye Encümenine,
4) Kollektif
çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki birim müdürlüklerine
veya birim sorumlularına ya da kurullara, karşı sorumludurlar.
b) Birim
Müdürleri, temsil ettikleri Müdürlüklerinin ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına
giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun
denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;
1) Sayıştay’a,
2) İlgili Bakanlıkların
denetim organlarına,
3) Belediye
Meclisinin Denetim Komisyonuna,
4) İç Denetim
organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla
sorumludurlar.
c) Birim
Müdürleri, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli yada idari inceleme
ve soruşturma aşamasında, adli yada idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara
gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün Uygulama
Usul ve Esasları
MADDE 10 (1)
Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü, müdürlüğün görev alanına giren işve
işlemleri; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, aşağıda
belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir;
a)
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu
b)
5393 sayılı Belediye Kanunu,
c)
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
ç)
4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
d)
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
e)
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
f)
4857 sayılı İş Kanunu,
g)
6245 sayılı Harcırah Kanunu,
h)
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
ı)
3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,
i)
Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına ilişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
j) İlgili
Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ve ilgili diğer mevzuat.
Yürürlük
MADDE 11 - (1)
Bu Yönetmelik Dörtyol Belediye Meclisince karara bağlanıp yayımlandığı tarihte
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 12 - (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini, Dörtyol Belediye Başkanı yürütür.
Telefon:
E-Mail: