DÖRTYOL BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
İMAR VE
ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ,
GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK
ÇALIŞMA USUL
VE ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK,
BİRİNCİ
BÖLÜM
GENEL
HÜKÜMLER
AMAÇ:
Madde 1: Dörtyol Belediye Başkanlığı, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
tarafından yapılması gereken hizmet ve faaliyetlerin, kanun, plan,
yönetmelik, tüzük, Meclis ve Encümen Kararlarına, genelge ve hizmet emirleri
doğrultusunda, kendi müdürlük görev, yetki ve sorumluluklarına bırakılmış
hizmet ve işlemlerin, eksiksiz tam ve verimli şekilde yürütülebilmesi için
çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
KAPSAM:
Madde 2: Bu yönetmeliğin amacı Dörtyol Belediye Başkanlığı, Başkan
adına Başkan Yardımcısı ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde görevli
personelin çalışma usul ve esaslarını kapsar.
HUKUKİ DAYANAK:
Madde 3: Bu yönetmelik 03.07.2005
tarihli 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin b fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
GÖREV
TANIMI
Madde 4: Bu yönetmelikte
uygulanmasında;
a)
Belediye : Dörtyol
Belediyesini
b)
Meclisi : Dörtyol Belediye
Meclisini
c)
Başkanlık : Dörtyol Belediye Başkanlığını
d)
Müdürlük : İmar ve Şehircilik
Müdürlüğünü
e)
Müdür : İmar ve Şehircilik
Müdürlüğü
f) Yönetmelik : İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Görev ve
Çalışma Yönetmeliği
g)
Personel :
Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
TEMEL
İLKELER:
Madde 5: Dörtyol Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tüm
çalışmalarında;
a)
Karar alma, uygulama ve hizmetlerde şeffaflık.
b)
Hizmetlerin tümü ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk.
c)
Hesap verebilirlik.
d)
Kurum içi yönetimde ve İlçeyi ilgilendiren kararlara katılımcılık.
e)
Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik.
f)
Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine devamlılık, kalıcı
ilkeleri esas alınır.
İKİNCİ BÖLÜM
TEŞKİLAT
Madde 5:Dörtyol
Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü;
Mimarlık ve
Mühendislik(İnşaat,Elektirik,Makine,Jeoloji vb.)
Şehir Bölge Planlama
b) Harita
Teknikerliği
c)
İnşaat Teknikerliği
d) Yapı
denetim ve Ruhsat
e) İmar
ve Şehircilik Kalemi
f) İmar Uygulama
Ayrıca Müdürlüğe bağlı yeteri kadar teknik eleman ve hizmet veren personelden
oluşur.
İDAREYE İLİŞKİN
TEŞKİLATIN YAPISI
MÜDÜR |
MİMARLIK MÜHENDİSLİK (İNŞAAT, ELEKTRİK, MAKİNE VB.) ŞEHİR BÖLGE PLANLAMA |
İNŞAAT TEKNİKERLİĞİ ve HARİTA TEKNİKERLİĞİ |
İMAR UYGULAMA |
YAPI DENETIM VE RUHSAT BÖLÜMÜ |
İMAR VE ŞEHİRCİLİK KALEMİ |
KURULUŞ
Madde 6: Dörtyol Belediyesi, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Belediye
Kanununa dayanılarak kurulmuş, doğrudan Başkan adına, Başkan Yardımcısına bağlı
olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK
MÜDÜR ve
MÜDÜRLÜĞÜN
GÖREVLERİ:
Madde 7: Dörtyol
Belediye Başkanlığı, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ nün görev ve sorumluluk
alanına giren konuları Belediye Başkanı ve/veya Bağlı Olduğu Başkan
Yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal
mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirmekle görevli olup; görev olup
aşağıda diğer görev yetkileri belirtilmiştir:
a) Başta İmar Kanunu ve Yapı
Denetim Kanunu ve Yapı Denetim Uygulama Yönetmeliği ile 7269 sayılı Afet Yasası
ve mevzuat hükümlerine göre 5393 sayılı Belediye ve 5216 sayılı Büyükşehir
Belediye Kanunu olmak üzere; Şehir Planlama ve İmar Uygulamaları ile ilgili
7269/1051 sayılı umumi hayata müessir Afetler dolayısıyla alınacak tedbirler ve
yapılacak işler, 3621 sayılı kıyı kanununun 4856 sayılı çevre kanunu, 2863
sayılı Kültür ve Tabiat varlıklarını koruma kanunu 4691 sayılı Teknoloji
Bölgeleri Geliştirme Kanunu, 5162 sayılı Toplu Konut Kanunu, 5237 sayılı Türk
Ceza Kanunu, 5711 sayılı yasa ile değiştirilen 634 sayılı kat mülkiyetinde
değişiklik yapılmasına dair kanun ve mevzuat hükümleri ile imar planlama karar
ve plan notları ve İstanbul Büyükşehir imar yönetmeliği ona bağlı otopark
yönetmeliği ile belirlenmiş yetki görev ve sorumluluklardır.
b)
Dörtyol Belediye Başkanlığının amaçlanan , prensip ve politikaları ile bağlı
bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde
Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda görev yapar ve yaptırır.
c)
Dörtyol Belediyesi sınırları içerisinde imar ve planlama çalışmalarının
aksamadan yürütülmesini takip sağlamak, imar planlarının yapılması,
hazırlanması, imar planı revizyonu ve tadilatlarının yapılması, yaptırılması,
imar uygulama ile ilgili imar durumu, istikamet rölevesi, kot-kesit
tanzimi, mimari, statik, ısı yalıtım, elektrik ve mekanik projelerinin
onaylanma işlemlerini yapmak.
d)
Onaylanan projelerin uygulamasının kontrolünü etmekten, imar plan
uygulamalarının tasdik ve tasdik edilen projelere göre inşaat
ruhsatlarının düzenlenmesinde, ilgili mevzuata uygun olarak imar uygulamalarını
ruhsatlı yapı uygulaması, iskan işlemleri (vizeler, yıkım vb.) yapı denetim ve
kontrol hizmetlerini, yıkım işlemlerini takip ederek denetlemekten bu konularla
ilgili tüm yazı ve belgeleri onaylamak.
e)
Ruhsata aykırı yapılan yapılar ve ruhsatsız yapılar hakkında yapılacak
yasal işlemleri takip etmekten, yıkım ihale işlemlerinin takibinden tüm kamu
kurum ve kuruluşlarıyla ve diğer müdürlükler ile yapılan yazışmaların
onaylanmasını sağlamak, sağlatmak.
f)
Belediye Başkanı ve Bağlı Olduğu Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi
altında, ilgili meri mevzuatta belirtilen görevlerin ifa ve icra etmesini
sağlamak, sağlatmak.
g)
Kaçak, ruhsatına aykırı inşaat yapan mal sahibi, müteahhit ve yapı denetim
kuruluşları ile ilgili Savcılığa suç duyurusunda bulunma, yapı denetimleri ile
ilgili keyfiyeti ilgili Bakanlığa bildirme işlemlerinin yapılmasını kontrol ve
takip edilerek sonuçlandırmak.
h)
Belediye gelirlerine esas olan imar hizmetleri ile ilgili her türlü resmi ücret
ve harçların tahakkukunu sağlamak, sağlatmak.
i)
Meri mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak, sağlatmak.
j)
Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi
altında, meri mevzuat gereği müdürün; sevk ve idaresini organize edilmesini,
gerektiğinde ve organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin
dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dahili düzenlemeleri
yapar, yaptırır.
k)
Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri politikaları bütçeleri ile uyumlu
hedefler, planlar, programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat
yapar, yaptırır.
l)
Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre
hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile
koordineli olarak hazırlar, hazırlatır. Başkanlıkça belirlenmiş zamanda üst
amirine sunar.
m)
Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişimini
sağlamak üzere eğitim planlaması yapar, yaptırır.
n)
Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere Başkanlığın mevcut
organizasyon şeması iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara
uygun kadrosunu organize eder.
o)
Organizasyon yapısında veya tariflerinde zamanla doğacak değişiklik
ihtiyaçlarını üst amiri vasıtası ile Yazı İşlerinden sorumlu Müdürlüğe
bildirir.
p)
Çalıştırdıkları görevlilerin iş tarifelerini ve performans kriterlerini
hazırlayıp üst amirine teklif eder.
q)
Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki
delegasyonunu yapar, onları yetkilerini kullanmaya teşvik eder.
r)
Müdürlüğüne ihtiyaç halinde alınacak, veya ayrılacak personel ile
personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve
usulleri çerçevesinde kontrol eder.
s)
Yokluğunda görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsa
Belediye Başkanının bilgisi altında vekalet verir ve görevlerini taksim eder.
t)
Müdürlüğün faaliyeti için üst amirince talep edilen faydalı gördüğü bütün
raporları sunar, hazırlanan raporları üst amirine vermeden önce gerekli
incelemeyi, tetkikleri yapar ve tasdik eder. Raporların kısa ve öz
olmasını sağlar.
u)
Müdürlüğüne bağlı olan birim içi şeflik personelinin aralarında koordinasyon
kurmalarını ve onların da Belediye Başkanlığının belirlemiş olduğu hedeflere
uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder.
v)
Müdür gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir.
w)
Müdürlüğün mevcut faaliyet planına göre faaliyetlerini kısa zaman periyotlarında kontrol
eder ve ettirir.
x)
Müdürlük harcamalarının mevcut bütçeye uygunluğunu devamlı olarak kontrol
altında bulundurur.
y)
Müdürlükçe yapılmakta olan işlerin zaman, miktar ve kalite açısından sürekli
tetkik ve kontrol eder, ettirir.
aa)
Birim içi şefliklerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa
eksikliklerin giderilmesini sağlar.
bb)
Müdürlüğündeki Şefliklerin diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda
uyum ve koordinasyonu sağlar.
cc)
Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha verimli çalışmaya, daha
başarılı olmaya teşvik eder.
dd) Müdürlük faaliyet planında bulunan işleri
görev tariflerine göre çalışanlarına tevzii eder.
ee) Görevle
ilgili emirlerini kademe atlamadan işle ilgili kendisine doğrudan bağlı
çalışanlara verir.
ff) Personelin
görev tariflerindeki belirtilen işleri yerine zamanında getirip,
getirmediğini bir ayı geçmeyen periyotlarla kontrol eder.
gg) Başkanlığa ilişkin
bilgi ve belgelerin dışarı sızmaması hususunda azami dikkati gösterir.
hh) Müdürlüğü
görev alanıyla ilgili ihale kanunu iş ve işlemlerin, meri ihale mevzuatı
çerçevesinde yapılmasını sağlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İLGİLİ BİRİMLER
Madde:8 ŞEHİR PLANLAMA PERSONELİ:
TANIMI:
İmar Kanunu ve Belediye Kanunu
gereğince; üst plan kararlarına uygunluğu sağlanarak İmar Planlarının
düzenlenmesi; doğal ve kültürel değerlerin korunması; Kıyı Kanunu, Kültür ve
Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu v.b kanunlar ile ilgili yönetmeliklerin
gereğinin yapılması ve sonuçlandırmak üzere Belediye bünyesinde kurulan ve
teknik bir birim olup; Mimar , Şehir
Plancısı, İnşaat Teknikerleri ve Harita
Teknikerleri uzmanlarından oluşmaktadır.
GÖREV VE
SORUMLULUK:
GÖREVLERİ:
Belediye Kanunu,
İmar Kanunu, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, Umumi Hayata
Müessir Afetler dolayısı ile alınacak tedbirlere ilişkin Kanun v.b kanunlar ile
bu kanunlarla ilgili yönetmelikler ile Talimat ve Bildiriler uyarınca İlçemiz
sınırları içerisinde;
a)
İlçemiz hudutları içinde üst plan kararlarına uygun olarak uygulama İmar Planı
yapmak, yaptırmak ve Belediye Meclisine sunulmak üzere alınan kararları değerlendirmek üzere Belediye Başkanlığına göndermek, Belediye Başkanlığınca alınan kararları
ilgili birimlere gereği hususunda dağıtımını sağlamak.
b)
Uygulama İmar Planı talepleri ile onanlı Uygulama İmar Planı değişiklik
taleplerini incelemek, değerlendirmek, değişikliğe ait plan paftalarını
hazırlamak ve onaylatmak,
c)
Gereken durumlarda; kamu yararına dönük olmak üzere üst plan kararlarına
yönelik öneri geliştirmek ve değerlendirilerek karar altına alınmak üzere Belediye Başkanlığına sunmak,
d)
Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planı kararlarını üst plan kararlarına göre
düzenlemek, ilgili Koruma Bölge Kurulu görüşünü almak, İlçe Belediye Meclisine
sunulmak üzere Başkanlık Makamına iletmek; alınan kararları değerlendirilerek
karar altına almak üzere Belediye
Başkanlığına göndermek; Belediye
Başkanlığınca alınan kararları ilgili birimlere gereği hususunda dağıtımını
yapmak,
e)
Onanlı planlar hakkında açılan her türlü davaya ait teknik görüş rapor ve
ilgili belge ve bilgileri hazırlamak,
f)
Onanlı nazım ve uygulama imar planları hakkında tereddüde düşülen konularda
görüş vermek,
g)
Planlama sürecinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşüne başvurmak, bu kurum ve
kuruluşlarla koordinasyonu sağlamak, ilgili planlama çalışmasını yapmak veya
yaptırmak,
h)
Plan yapım sürecinde;
*Hâlihazır haritaları temin etmek,
*Kamu kurum ve kuruluşlarının görüşünü almak,
*Gerekli jeolojik, jeoteknik, jeofizik zemin etütlerini temin etmek,
i)
Uygulama İmar Planına yapılan itirazları incelemek, değerlendirmek ve Belediye
Meclisine sunulmak üzere Başkanlık Makamına iletmek; alınacak meclis
kararlarının gereğini yapmak,
j)
Başkanlık Makamı Onayı ile verilecek diğer benzer görevleri yerine getirmek,
k) Kurum ve kuruluşlar ile vatandaşların taleplerini
incelemek, gerekli yanıtları hazırlamak.
BÜRONUN SORUMLULUĞU:
Belediye mevzuatı, göreviyle ilgili sair mevzuat ve bu
yönerge ile kendisine verilen görevlerin gereği gibi yerine getirilmemesinden;
yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmamasından, bağlı bulunduğu Müdürlük ve
Başkanlık Makamına karşı sorumludur.
BÜRO PERSONELİNİN GÖREV YETKİ VE
SORUMLULUKLARI:
a)
Birim yöneticilerinin ortak nitelikteki yönetim görevlerini yerine getirmek,
b)
İlgili mevzuat, Başbakanlık, ilgili Bakanlık ve
Belediye Başkanlığı genelge, bildiri ve talimatlar çerçevesinde
yöneticilik görevlerini yerine getirmek,
c)
Müdürlüğün çalışma ve usullerini gözden geçirerek; bağlı birimlerin görevlerini
etkinlikle yerine getirilmesi için yetkisi içindeki tedbirleri almak,
gerektiğinde üst makamlara intikal ettirmek,
d)
Büronun çalışmaları ile ilgili üst kademelerin istediği raporları hazırlatmak,
inceleme ve araştırmalar yapmak veya yaptırmak,
e)
Üst kademe tarafından istenilen bilgilerin temini için sorumlu olduğu
bölümlerde iş bölümünü gerçekleştirmek,
f)
Gerektiği takdirde faaliyetlerle ilgili toplantılar düzenleyip, emrindeki
personele açıklamalarda bulunmak,
g)
Büronun çalışma esaslarını gözden geçirerek, planlayıp ve programlayarak
çalışmaların bu programlar uyarınca yürütülmesini sağlamak,
h)
Bölüme gelen yazıların gizliliğini temin etmek, düzgün tasnif edilmesi için
gerekli tedbirleri almak; verilen görevlerin zamanında sonuçlandırılmasını
sağlamak, personele üst makamların görüş, istek ve talimatlarını aktarmak,
i)
Büronun sorumluluğundaki görevlerin yürütülmesinde Başkanlık Makamınca uygun
görülen programlar gereğince karar vermek, tedbirleri almak ve uygulatmak,
j)
Büronun işlevlerinin yürütülmesinde gereksinim duyulan yeni tedbirlerin ve
yetkilerin alınması için Müdürlük Makamına önerilerde bulunmak,
k)
Görevi ile ilgili konularda yönetmelikle kendisine verilen görevlerin gereği
gibi yerine getirilmemesinden, yetkilerin zamanında ve gereğince
kullanılmamasından bağlı bulunduğu müdürlüğe karşı sorumludur.
HARİTA İŞLERİ:
TANIMI: İmar Uygulama Müdürlüğünce düzenlenen meri plan
şartlarındaki imar durumlarına göre yeni imar parselleri oluşturmak, mevcut
parsellere inşaat istikamet, kot kesit düzenlemek, parsellerle ilgili ifraz,
tevhid, sınır tashihi ve kontur gabari gibi belgeleri düzenlemek, ayrıca
bölgenin halihazır haritalar yaparak Müdüriyet Makamına sunmak.
GÖREV VE
SORUMLULUK:
Yeteri
kadar Teknik eleman ve personelden oluşur.
a)
Belediyeye ait inşaat, park bahçe ve diğer faaliyetlere ait harita
çalışmalarının tabanını oluşturmak ve fiili durum tespiti yapmak.
b)
3194 sayılı İmar Kanununun 18.madde uygulaması ve 2981-3290 sayılı imar
kanunlarını uygulayarak parsel sahiplerini müstakil tapuya kavuşturmak.
c)
Kamulaştırmaya konu olan parsellerin yerinde mevcut durumunu tespit etmek,
parselin üzerinde bina olup olmadığını, bina varsa kat âdetini ve cinsini
belirlemek.
d)
Dörtyol Belediyesi sorumluluğundaki hali
hazır ve kadastro haritalarını dijital ortamda güncelleştirmek,
e)
Yeni açılmış veya isimsiz sokakların tespitini yapmak, bu sokaklara isim
verilmesi için Belediye Meclisine öneride bulunmak.
f)
Binaların dış kapı numaralarını belirlemek, İlgililerine Numarataj yazısı
vermek.
g)
Sokak İsim Levhası bulunmayan yerlere sokak levhalarının yerleştirilmesi
çalışmalarını yürütmek
h)
Bina Dış Kapı Numarası bulunmayan binaların dış kapı numarası plakalarının
yerleştirilme çalışmalarını yürütmek.
i)
Yapılan haritaları talep edenlere (vatandaş ve tüzel kişiler) ücret karşılığı
vermek.
j)
Parsellerin, İfraz ve tevhit işlemlerini yapmak.
k)
İnşaat alanlarına İstikamet rölevesi, Kot-kesit, gerektiğinde kontur-gabari
işlerini yapmak.
l)
Belediyemizin imar planlarını çoğaltmak ve planların arşivlenmesinin,
muhafazasını sağlamak.
m)
Bir parselin ne kadarının kamulaştırılacağını gösteren hesabat haritaların
yapmak.
n)
Coğrafi Bilgi Sistemi ve Ulusal Adres Veri tabanı çerçevesinde yapılması
gereken işlemler (Adres tespiti, bina ve numarataj güncellemesi, UAVT
kayıtlarının güncellenmesi) tarafımızdan yürütülmektedir.
o)
Başta Fen İşleri Müdürlüğü ve diğer tüm müdürlüklerin çalışmalarına bilgisayar
ortamında bulunan hali hazır harita plan ve tapu bilgileri ile destek vermek.
p)
Fen İşleri Müdürlüğüne yol yapımından önce yol istikametleri ve mesafeleri
verilmekte ayrıca bölgemizde yapılacak çeşitli projelerin öncesinde hali hazır
harita temini ve gerekiyorsa hali hazır haritaların güncellenmesi sağlamak.
q)
Şehir ve Planlama Şefliğinin plan altlığı olarak kullanmak üzere her türlü
harita ve sayısal veri ihtiyacının karşılanması.
r)
Çeşitli kurum ve kuruluşların harita, plan ve kroki ihtiyaçları büromuz
tarafından karşılanmış ve mahallelerimizin sokak haritaları ve numarataj
haritaları güncel olarak tutularak ihtiyacı olan birimlere dağıtımını yapmak.
s)
İmar planları kapsamında olan, Kamuya terk edilecek alanlar için gerekli
işlemleri yapmak.
Madde 10: İMAR UYGULAMA İŞLERİ:
TANIMI: İmar uygulama personeli tarafından 3194 sayılı imar kanunu,
ilgili Genelgeler ve meri plan ve plan notları çerçevesinde hazırlanan imar
durumuna esas proje tasdik işlemlerini yaparak Müdürlük makamına sunar.
BÜRO PERSONELİNİN
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI: Belediye
sınırları içerisinde tasdikli meri plan doğrultusunda parsel bazında imar
parsellerini oluşturmak ve imar uygulama işlemlerini yürütmek.
İMAR
UYGULAMA TEKNİK PERSONELİ GÖREV
SORUMLULUĞU:
a)
İmar mevzuatı ve imar planlarına uygun olarak imar uygulama işlemlerini yapmak.
b)
İmar kanunu yönetmelik planlarla belirlenmiş şartlara uygun olarak imar
durumuna uygun yeni projeler, avan projeler, temdit ve tadilat projelerini
onaylamak, kontrol ve takip etmek, ısı yalıtım elektrik ve makine projelerinin
tasdiklerini yapmak ve işlemlerini yürütmek.
c)
Onaylanan projelerin deprem yönetmeliği ve kanunlar çerçevesinde statik hesap
ve çizimlerini onaylamak.
d)
Kat irtifakı listesini onaylama işlemini yapmak.
e)
Uygulama biriminden gelen evrakın ilgili personele havalesini yapmak işlemlerin
zamanında doğru olarak yürütülmesini sağlamak hazırlanan işlemlerin tetkik ve
onayını yaptıktan sonra birim müdürüne sunmak.
f)
İmar ile ilgili kişi ve kuruluş ve kurumlarla ilgili yazışmaların yapılmasını
sağlamak ve takibini yapan müdürlük tarafından verilen görevleri yerine
getirmek.
g)
3194 sayılı İmar kanununun 23. maddesi doğrultusunda gerekli tetkikler
yapılarak ilgili borçları tahsil etmek ve proje onayını yapmak.
h) Dörtyol İmar Yönetmeliğine göre kat irtifak
işlemlerini yapmak ve onaylamak.
i)
Zemin etütlerinin mahallinde tetkik edilerek onayını yapmak.
j)
Kurum içi ve kurum dışı talepleri incelemek ve yazışmalar yapmak ve takip
etmek.
k)
İmar Kanunu. İmar planı ve imar yönetmeliği gereği donatı alanlarının terki,
tevhit ve ifraz işlemleri ile ilgili belge ve raporlarını hazırlar ve Belediye
Encümenine sunmak ve alınan Encümen kararlarını ilgili birimlere ve Tapu
Kadastro Müdürlüğüne göndermek.
l)
Vatandaşlara şifai imar uygulama ile ilgili bilgi vermek
m)
Birimde görevli teknik elemanların günlük, aylık ve yıllık izinleri ile ilgili
işlemlerini yapmak ve birim Müdürünün onayına sunmak.
Madde
11: YAPI DENETİM VE RUHSAT İŞLERİ:
TANIMI:
İmar Uygulama İşleri tarafından onaylanan projeler esas
alınarak meri imar yasası, yapı denetim kanunu, Dörtyol İmar Yönetmeliği,
ilgili yönetmelik, genelgeler, meri plan ve mevzuatlar çerçevesinde tasdiki
yapılan ve onaylanan projeler esas alınarak ruhsatların tanzimi işlemlerini
yürütmek, denetlemek ve zamanında doğru olarak sonuçlanmasını sağlamak.
GÖREV VE
SORUMLULUK:
a)
Belediye sınırları içerisinde yer alan her türlü İnşaat faaliyetin yasalara,
yönetmeliklere, mevzuatlara ve şehircilik ilkelerine uygunluğunu denetlemek
işlemlerin zamanında ve doğru olarak yürütülmesini sağlamak.
b)
Belediye sınırları içerisinde inşaa edilmek istenen yapılara ruhsat düzenlemesi
aşamalarını takip etmek ve imar yönünden denetim yapmak üzere görevlendirilen
teknik kadronun görevlendirilmelerini yapmak Müdürlük makamına sunmak.
c) Müdürlüğe
havalesi yapılan veya konusu itibari ile Müdürlüğü ilgilendiren dilekçe, kamu
kurum ve kuruluşlarından gelen yazılar ve taleplerin değerlendirilmesi sağlamak
üzere teknik kadroya havalesini yapmak ve sonuçlandırılmasını takip etmek.
d) Müdürlük bünyesinde görevlendirilen teknik
kadronun bölgeleme esaslarına göre denetimini sağlamak üzere ve
sorumluluk bölgelerini tayin ederek bölge dağılımını yapmak ve teknik
kadronun izin, rapor ve resmi tatil günlerinde görev değişikliğini
sağlamak ve Müdürlük makamına sunmak.
YAPI
DENETİM VE RUHSAT İŞLERİ TEKNİK PERSONELİ GÖREV VE SORUMLULUĞU:
Belediye sınırları içinde her türlü
inşaai faaliyetleri denetleyen ve sorumluluğunda bulunan alanda yapı
denetimini yapmak üzere görevlendirilen teknik personeldir.
a)
3194 sayılı imar yasası 4708 sayılı yapı denetim yasası ve yasa kapsamında
hazırlanan “ yapı denetim uygulama usul ve esasları” yönetmeliği gereği
işlemleri yürütür.
b)
Yapı Ruhsatı düzenlenmesi aşamasında yasa ve diğer mevzuatlar gereği alınması
gereken ücret ve harçların tahsili işlemlerini yürütür.
c)
Otopark yönetmeliği gereği gerekli olan otopark bedellerinin Dörtyol Belediye
Başkanlığı Banka hesabına aktarılması ve taahhütname hazırlatılması işlemlerini
yürütür.
d)
Arsanın vergi ilişiğinin kesilmesi ve birden fazla hissedar olması durumunda
hissedar muvafakat namesinin takibini yürütür.
e)
Yapı Denetim Firmaları tarafından Bayındırlık ve İskan Bakanlığı sitesinden
yapıya ilişkin Bilgi Formunun kontrolü, değişikliği’ ni ve onayını yürütür.
f)
Yapıya ilişkin Bilgi formu, Sözleşme ve taahhütname gereği ruhsat
düzenlenmesini yürütür.
g)
Yapı denetim sisteminde (YDS) yer alan işlemlerin daha kaliteli, verimli ve
takip edilebilir şekilde yerine getirmek üzere otomasyon sistemini
yürütür.
h)
Yapı ruhsatı düzenlenmiş olan yapılar için işyeri teslim tutanağı’ nın onayını
yürütür.
i)
Ruhsat alınan yapılarda altı etap halinde; yapı mahallini inceleyerek T500
Şubat 2000, TS708 ve TS10465 1992 standartlar doğrultusunda denetimleri yapar
ve kontrol ve takip işlemlerini yürüterek olumlu sonuçlananlarda hak ediş
onaylarını yürütür.
j)
Yapıların yıl içinde gerçekleşmesinin tespiti açısında yıl sonu seviye tespit
tutanaklarının onaylanması ve eleman değişiklikleri onayını yürütür.
k)
Ruhsat ve eklerine uygun olarak inşa edilen ve tamamlanan yapılar için iş
bitirme tutanaklarını onaylar.
l)
İş bitirme tutanaklarının onayı sonrasında yasal prosedürlerin yerine
getirilmesini müteakip yapı kullanma izin belgesinin düzenlemesini sağlamak.
m)
Konularına göre mükellef dilekçelerinin değerlendirilmesini yapar ve
kuruma gelen vatandaşların bilgilendirme işlemlerini sağlamak.
n)
Yapı sahipleri tarafından yıkılmak istenen yapılara yıkım ruhsatı düzenler.
o)
Yıkılacak derecede tehlikeli olan yapıların tetkiki, meri mevzuata göre
gerekli tebliğin yapılması, takibi ve sonuçlandırılması işlemlerini
takip etmek.
p)
Mevcut olan yapılarda yapı maliklerinin güçlendirme taleplerinin
yürürlükte bulunan yasa, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda güçlendirme
ruhsatı işlemlerini yürütmek.
q)
Dörtyol İmar Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereği bahçe duvarı, bahçe
tanzimi, pergola, kemeriye gibi basit çalışmalara izin düzenlemek ve takibini
yapmak.
r)
Meri mevzuat çerçevesinde başlama süresi sona ermiş veya bitirilmesi gereken
süre tamamlanmış olan ruhsatlı yapılarda temdit ruhsatını düzenlemek.
s)
Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı inşa edilen yapılar ile ilgili yapının
o andaki durumunu tespit ederek yapı tatil tutanaklarını tanzim etmek ve
takibini yapmak, yapı sahibi, müteahhid, yapı denetim kuruluşları ile ilgili
yasal süreci takip ederek sonuçlandırmak.
t)
Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı olması nedeni ile yapı tatil
tutanağı tanzim edilmiş mühürlenmek suretiyle durdurulmuş yapıların devam edip
etmediğini takip etmek devam eden yapılara mühür fekkinden dolayı işlem yapmak
üzere Zabıta Müdürlüğüne yazılı bildirimde bulunmak.
u)
Yıkım ihale işlemlerinin yürütülmesi anlamında Fen İşleri Müdürlüğü ile ortak
çalışma yürütmek yıkım faaliyetlerinde diğer yardımcı birimlerle organizasyon
yaparak işlemlerin yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
v)
Afete maruz bölge ile ilgili 7269 sayılı yasanın ve 1051 sayı ile değişik
maddeleri gereği yasal süreci takip etmek taleplere cevap vermek ve
sonuçlandırmak.
w)
Şehircilik ve estetik yönünden sakıncalı yapılaşma bulunan alanlarda, mevcut
yapılar arasında şehircilik güzellik ve estetiği açısından uyum sağlamak amacı
ile yapı ilgililerini bilgilendirmek ve süreci takip etmek.
x)
Devam eden inşaatlarda can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin
alınmasını sağlamak ve işlemleri takip etmek.
y)
Tamamı umumi hizmetlere ayrılan arsalara ilgililerin talepleri doğrultusunda
yürürlükte olan yasa ve yönetmelikler çerçevesinde değerlendirme yaparak
“Muvakkat” yapı ruhsatı düzenlemek.
z)
Mevcut yapılara yürürlükte bulunan yasa, yönetmelik ve genelgeler
doğrultusunda tadilat, tamirat, onarım ruhsatlarını düzenlemek ve
kontrolünü sağlamak.
Madde 12: KALEM BÜROSU :
TANIMI: Büro içerisindeki yürütülen işlemlerin ilgili Kanun ve
Genelgeler doğrultusunda yürütülmesini ve gelen evrak ve dilekçe
kayıtlarının havalesini, havalesi yapılan evrakların şefliklere intikalini
sağlamak ve takibini yapmak.
GÖREV VE
SORUMLULUK:
a)
Resmi Kurum ve Kuruluşlardan gelen yazışmalar ve vatandaşlarımızdan gelen
dilekçelerin kayıt işlemlerinin yapılıp, işlemleri tamamlandıktan sonra
çıkışlarının yapılması.
b)
Kayıtları alınan evrak ve dilekçelerin yazışmalarının bilgisayar ortamında
yazılması
c)
Muhtardan alınan boş yazısı ve tapu ile başvurusu alınan mükelleflerin Ulusal
Adres Veri Tabanı (UAVT) sistemi üzerinden yıkım ruhsatlarının yazılıp
onaylanması.
d) Ruhsat
yazımı, bilgisayar ortamında internet üzerinden Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT)
sistemi üzerinden yazılımı ve onaylanması.
e)
Alınan yapı ruhsatlarının temel vizesi, temel üstü, kat, çatı ve iş bitirme
onaylarının daktilo edilip onaylara hazır hale getirilmesi.
f)
İskan aşamasına gelen binaların vatandaşların başvurusuna internet ortamında
yapı kullanım izin belgesinin yazılması ve onaylanması
g)
Yapı Denetçisinin sorumluluk imzaları, mal sahibi ve müteahhit sorumluluk
imzaları alınarak diğer gerekli bilgileri de içeren yapı ruhsatı tanzim
edilmektedir. Bayındırlık Bakanlığı Yapı Denetim Komisyon Başkanlığı sitesi
üzerinden ruhsat onaylarının alınması.
h)
Kamu Kurum ve Kuruluşların talep ettikleri evrak ve dosyaların fotokopilerinin
çekilip hazırlanması.
i)
Yapı Denetim Firmalarının, Şantiye Şefi, Mimar ve mühendis kayıtlarının sampaş
sistemi üzerinden kayıt altına alınması dosyalanıp arşivlenmesi.
j)
Kayıtları alınan evraklar çıkışları yapılan evraklar ve mimari projelerin
tarama işlemlerinin yapılıp bilgisayar ortamına aktarılması.
k)
İmar arşivinde gelen ve giden evrakları pafta-parsel ve konu bazında düzenli
bir şekilde arşivlenmesi.
l)
Çıkışları yapılan ruhsat-iskan-YTT-Yıkım Ruhsatı-Encümen Kararlarının aylık
dilekçesi ile çoğaltılarak aslı gibidir onayları yapıldıktan sonra ilgili
kurumlara gönderilmesi.
m) Birimimize
ait ödeme emri, maaş bordroları, arazi tazminatları düzenlenip bağlı birime
gönderilmesi.
n)
Taşınır ve Taşınmaz malların kayıtları ve düzenlemelerinin yapılması.
o)
Müdürlüğümüz bünyesinde hizmet veren şefliklere ait (planlama şefliği-harita
şefliği-durum şefliği-denetim şefliği) kartoteks kayıtlarının bilgisayar
ortamında kayda alınıp Bilgisayar ortamında arşivleme işleminin yapılması.
BEŞİNCİ BÖLÜM
(Son Hükümler)
Madde
13: Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
YÜRÜRLÜK:
Madde
14: Bu yönetmelik Dörtyol Belediye Meclisinin
kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
YÜRÜTME:
Madde
15: Bu yönetmelik hükümlerini Dörtyol Belediye
Başkanı yürütür.
Telefon: 1031
E-Mail: