Dörtyol
Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık.
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk.
c) Hesap verebilirlik.
ç) Kurum içi yönetiminde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik.
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik.
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine, sürdürebilirlik
ve temel ilkeleri.
İlke ve
esaslarına uygun hareket etmektedir.
5393 Sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesi
hükümleri ve Bakanlar Kurulunca 22.07.2007 Tarih ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro
İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar’a” uygun olarak Başkan onayı ile
oluşturulur.
Müdürlük, belediye başkanına veya görevlendireceği
başkan yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği
kişi eliyle yürütür.
DÖRTYOL BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
Yazı İşleri
Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
Amaç
MADDE 1- Bu Yönetmelik, Dörtyol
Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, görev, yetki ve sorumlulukları
ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
MADDE 2- Bu yönetmelik, Yazı İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
MADDE 3- Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye
Kanununun 15 (b) ve 18 (m) maddelerine, 5216 Büyükşehir Belediye Kanunu ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa dayanılarak ve bu kanunlara dayanak teşkil eden tüm yönetmeliklere
dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen;
a) |
Belediye |
: |
Dörtyol Belediyesini, |
b) |
Başkanlık |
: |
Dörtyol Belediye Başkanlığını, |
c) |
Belediye Başkanı |
: |
Dörtyol Belediye Başkanını, |
ç) |
Başkan Yardımcısı |
: |
Yazı İşleri Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Dörtyol Belediyesi Başkan Yardımcısını, |
d) |
Encümen |
: |
Dörtyol Belediye Encümenini, |
e) |
EBYS/E-Belediye |
: |
Elektronik Belge
Yönetim Sistemini/ İçişleri Bakanlığı Elektronik Belediye Projesi, |
f) |
KEP |
: |
Kayıtlı Elektronik Posta, |
g) |
Meclis |
: |
Dörtyol Belediye Meclisini, |
ğ) |
Müdür |
: |
Yazı İşleri
Müdürünü, |
h) |
Müdürlük |
: |
Yazı İşleri
Müdürlüğünü, |
ı) |
Şef |
: |
Dörtyol Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğüne bağlı şefleri, |
i) |
SDP |
: |
Standart Dosya
Planı |
j) |
Yönetmelik |
: |
Yazı İşleri
Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder. |
Temel İlkeler
MADDE 5- (1)Dörtyol Belediye
Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama
ve eylemlerde şeffaflık.
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk.
c) Hesap verebilirlik.
ç) Kurum içi
yönetiminde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
d) Uygulamalarda
adalet ve hizmette
eşitlik.
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik.
f) Hizmetlerde geçici çözümler
ve anlık kararlar
yerine, sürdürebilirlik ve temel ilkeleri.
Yazı İşleri Müdürlüğünün Teşkilat ve Personel Yapısı
MADDE 6-
(1) Müdürlüklerin teşkilatlanma yapısı; 5393 Sayılı Belediye
Kanununun 49. Maddesi hükümleri ve Bakanlar Kurulunca 22.07.2007 Tarih ve 26442
Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli
İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar’a” uygun olarak
Başkan onayı ile oluşturulur.
a) Kalem Bürosu
b) Evrak Kayıt Bürosu
c) Arşiv Bürosu
a) Müdür
b)
Şef
c)
Memur
d)
Sözleşmeli Personel
e)
İşçi ve Diğer Personel
MADDE 7- (1)
Müdürlük, belediye başkanına
veya görevlendireceği başkan yardımcısına
bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
Yazı İşleri
Müdürlüğünün Görev, Yetki, Sorumluluk ve Nitelik
Müdürlüğünün Görevleri:
MADDE 8- (1) Müdürlüğün görevleri aşağıdaki gibidir:
a) 5393 sayılı Belediye
Kanununa göre Belediye
Meclisi ile ilgili
iş ve işlemleri yürütür.
b) 5393 sayılı Belediye
Kanununa göre Belediye
Encümeni ile ilgili iş ve işlemleri yürütür.
c) Kurumun ve müdürlüğün genel evrak ve gelen-giden evrak ile ilgili işlemlerini yürütür.
ç) Kamu kurum ve kuruluşları
ile gerçek ve tüzel kişilikler ya da mahkemeler tarafından
görev alanına giren konular
hakkında istenilen bilgileri
verir, yazışmaları yapar.
d) 4734 sayılı
Kanuna göre gerektiği
durumlarda mal ve hizmet
alımı yapar.
e) Müdürlüğün, 5018 sayılı Kanuna göre kurumun
stratejik planı doğrultusunda yıllık bütçesini hazırlar.
f)
Müdürlüğün, 5018 sayılı Kanuna
göre tüm taşınır
işlemlerini yürütür.
g) Belediyenin ulusal ve uluslararası düzeyde uyguladığı/uygulayacağı tüm kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, vatandaş memnuniyeti ve diğer iyileştirme çalışmalarına yönelik yönetim sistemleri, standartlar ve kabullerin getirdiği/getireceği politikalara uygun olarak iş ve işlemlerini yürütür.
ğ) Müdürlüğe bağlı büroların belediyenin diğer birimleriyle koordineli biçimde çalışmalarını sağlar.
h) 4982
sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamına giren ve ilgili müdürlüklere havale edilen
evrakların cevaplanması için takibini yapar.
ı) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamına
giren ve ilgili müdürlüklere havale edilen evrakların zamanında cevaplanması
için takibini yapar.
i) Hukuk İşleri Müdürlüğü kurulana kadar Mahkemelerden gelen ve ilgili müdürlüklere
havalesi yapılan tebligat, bilgi ve beleğe talebi gibi evrakların zamanında
cevaplanması için takibi yapar. Hukuk
İşleri Müdürlüğü kurulunca bu görev otomatikman Hukuk İşleri Müdürlüğüne geçer.
f) Kurum
arşivinin yürürlükte bulunan Devlet Arşivleri Başkanlığı Hakkında Cumhur
Başkanlığı Kararnamesi (11. sayı) ile Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında
Yönetmelik ile yürürlükte ki mevzuat hükümlerine göre Arşiv hizmetlerini
yürütmek.
f) Başkan tarafından verilen Başkanlık Makamı yazışmaları ile verdiği
diğer görevleri yapmak, yaptırmak.
(2) Müdürlük, bunlar
dışında, mevzuatın öngördüğü diğer görevleri ile başkanlıkça verilen görevleri mevzuat çerçevesinde
gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
MADDE 8-
(1) Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı
Kanuna dayanarak belediye başkanınca kendisine verilen görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya, yaptırmaya yetkilidir.
MADDE 9-
(1) Müdürlük, belediye başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif
edilen görevler ile ilgili mevzuatta belirtilen görevleri gereken özen ve
çabuklukla yapmak ve yürütmekte sorumludur.
(2) Müdürlük, belediyenin stratejik planında ön
gördüğü misyon, vizyon ve ilkeleri doğrultusunda hizmetlerini yerine getirmekle
sorumludur.
1. Kalem
Bürosunun idari yönden
görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki
gibidir:
a) Müdürlük ile ilgili
yıllık bütçeyi hazırlayarak müdürlük makamına sunar.
b)
Müdürlüğün idari yazışmalarını takip
eder.
c) Müdürlük
tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerin gerekli satın alımlarını doğrudan
temin veya ihale usulü ile yapar. İhale işlerinin hak ediş ve kesin hesap
işlemlerini yürütür.
ç) Proje raporlamalarında finansal
veri ve dokümanların oluşmasına destek verir.
d) Müdürlüğün
stratejik planı, performans programı ve yıllık faaliyet raporunun
hazırlanmasını koordine eder.
e) 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamına giren ve ilgili müdürlüklere havale edilen evrakların E-Belediye Sisteminden kontrolünü yapar, “Bilgi Edinme Takip Defterine” kaydını yapar, zamanında ilgili kurum, kuruluş ile özel ve tüzel kişilere cevap verilmesi hususunda müdürlükleri çalıştırır, takibini yapar.
f) 3071
sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamına giren ve ilgili
müdürlüklere havale edilen evrakların E-Belediye Sisteminden kontrolünü yapar,
“ Dilekçe Takip Defterine ” kaydını yapar, zamanında ilgili kurum,
kuruluş ile özel ve tüzel kişilere cevap verilmesi hususunda müdürlükleri
çalıştırır, takibini yapar.
g) Hukuk İşleri Müdürlüğü kurulana kadar Mahkemelerden gelen ve ilgili müdürlüklere
havalesi yapılan tebligat, bilgi ve beleğe talebi gibi evrakların E-Belediye
Sisteminden kontrolünü yapar, “Mahkeme
Tebligatları Takip Defterine” kaydını yapar, talep eden mahkemeye
zamanında cevap verilmesi için ilgili müdürlüğü çalıştırır, takibini yapar.
Hukuk İşleri Müdürlüğü kurulunca bu
görev otomatikman Hukuk İşleri Müdürlüğüne geçer.
ğ) Müdürlükçe verilen ve mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yapar.
a) 5393 sayılı yasada belirtilen günlerde meclisin toplantı
yapmasını koordine eder.
b) Belediye
Meclisine Başkanlık Makamından havaleli gelen teklifler doğrultusunda meclis
gündemini oluşturur ve elektronik ortamda kayda alır ve ilgili meclis üyelerine
elektronik ortamda ( Watsahp, e-mail vb.) veya posta ve zimmet şeklinde
gönderimini sağlar.
c) Meclis
gündeminin oluşturulmasından sonra Belediye İnternet Sitesinde yayınlatır,
hoparlör ile halka ilan ettirilerek duyurulmasını sağlar.
ç) Basın Yayın birimi tarafından meclis oturumlarının kamera, video vb.
ile kayıt altına aldırır, kayıt
altına alınan meclis oturumlarının CD, Harici Bellek vb. ile saklanılmasını
sağlar.
d) Görüşülüp kabul edilen tekliflerin kararlarını
yazar, komisyona havale edilenleri ise bir üst yazı ile komisyon üyelerine
verir.
e) Komisyon tarafından hazırlanan raporları gündeme ekleyerek
belediye meclisine sunulması işlemlerini
yapar.
f) Karara bağlanan
tekliflerin, kararlarını yazıp Başkan ve divan katibi üyelerine
imzalatılmasına müteakiben yasal süresi içinde mülki idare amire gönderilmesini
sağlar.
g) Kesinleşen meclis kararlarını internet ortamında yayımlayarak, kamuoyunun bilgilenmesini
sağlar.
ğ) Kararların bir suretinin ilgili
birimine sevkini yapar, bir suretinin
de birim arşivinde saklanmasını sağlar.
h) Belediye
meclis üyelerine, gerek meclis toplantısına gerekse ihtisas komisyonu
toplantılarına katıldıkları her gün için huzur hakkı puantajı hazırlar ve
gereği için Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlar.
ı) Mecliste
alınan kararları ‘’Meclis
Karar Defterine’’ yazar.
i) Yeni çıkan mevzuat hükümlerini takip eder, Belediye
Meclisinin yürürlükteki kanun hükümlerini göre yürütülmesini
sağlar.
j) Tüm iş ve işlemleri İçişleri Bakanlığı E-Belediye Projesi sistemini kullanarak yürütür.
k) E-Belediye sisteminin kullanılamadığı durumlarda iş ve işlemleri ıslak imzalı olarak yürütür
en kısa sürede usulüne uygun olarak programa kaydını yapar.
l)
Müdürlükçe verilen
ve mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yapar.
a) 5393 Sayılı Yasa kapsamında, Encümenin tespit olunan günlerde toplanmasını koordine eder ve bunla ilgili
yazışmaların takibini yapar.
b) Başkanlık Makamından Encümende görüşülmek üzere havale edilen dosyaları kayda
c) Encümence alınan kararların Encümen Başkanı ve üyelerine imzalatılmasını sağlar.
ç) Kararları, teklif müdürlüğüne gereği yapılmak üzere
sevkini yerine getirir.
d) Tüm encümen
kararlarının numara sırası verir ve arşivlemesini yapar.
e) Encümende alınan
kararları “Encümen Karar Defterine” yazar.
f) Encümen toplantısına katılan encümen başkanı ve üyelerine huzur hakkı için puantaj düzenler, gereği için Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderir.
g) Yeni
çıkan mevzuat hükümlerini takip eder, Belediye Meclisinin yürürlükteki kanun hükümlerini göre yürütülmesini sağlar.
ğ) Tüm iş ve işlemleri İçişleri
Bakanlığı E-Belediye Projesi
sistemini kullanarak yürütür.
h) E-Belediye sisteminin kullanılamadığı durumlarda iş ve işlemleri ıslak imzalı olarak
yürütür en kısa sürede usulüne uygun olarak programa kaydını yapar.
ı) Müdürlükçe verilen ve mevzuatın öngördüğü
diğer görevleri yapar.
a) Müdürlüğün
demirbaş işlemlerini yürürlükteki “Taşınır Mal Yönetmeliğine” uygun olarak
takibini yapar.
b) Müdürlüğün ihtiyaç
duyduğu demirbaş ve sarfiyat malzemelerinin teminini sağlar.
c) Müdürlük
tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerin gerekli satın alımlarını doğrudan
temin veya ihale usulü ile yapılan işlemlerin yürütülmesinde mevzuat
hükümlerine göre görev alır.
ç) Müdürlükçe verilen ve mevzuatın öngördüğü
diğer görevleri yapar.
1. Evrak Kayıt Bürosunun Gelen Evrak ile ilgili görevleri
aşağıdaki gibidir:
a) Belediyeye
tüm kamu kurum ve kuruluşlar, özel ve tüzel kişilerden şahsen (yazılı), KEP,
posta, faks, kurye, kargo, vb. yollarla gelen tüm başvuruları elektronik
ortamda dokümanlaştırarak ilgili müdürlüklere elektronik olarak sevkini
gerçekleştirir.
b) Belediyenin FAKS adresi (0326 712 37 12) ve Yazı İşleri Müdürlüğü Elektronik Posta
adresine (yaziisleri@dortyol.bel.tr) gelen ve kurumumuzu
ilgilendiren evrakları “E-Posta ve Faks” kayıt defterine kayıt eder.
c) Belediyeye
gelen fiziksel evrakların dokümanlaştırılıp elektronik ortamdan sevkinin
yapılmasına müteakip ilgili müdürlüğe ulaştırılması için “Kurum İçi Evrak
Zimmet Defterine” kaydını yaparak imza karşılığı teslim eder.
ç) Belediye
Başkanlığına yapılan tebligatları alır ve tevzi
eder.
d) Belediye Başkanlığına gelen Gizli, Çok Gizli evrakları açmadan teslim alır ve Yazı İşleri Müdürüne teslim eder.
e) Başvurucuların karşılanması ve yönlendirilmesi işlemlerini yürütür.
f) Tüm iş ve işlemleri İçişleri Bakanlığı E-Belediye Projesi sistemini kullanarak yürütür.
g) Görev
ve çalışmaların yürütülmesinde ve her türlü evrakın kaybından Müdürlüğe karşı sorumludur.
ğ) Yazı İşleri Müdürünün
kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve noksansız
olarak zamanında yapmakla
sorumludur
h) Müdürlükçe verilen
ve mevzuatın öngördüğü
diğer görevleri yapar.
a) Belediyeden
tüm özel ve tüzel kişilere gönderilecek yazılar ile kamu kurum ve kuruluşlarına
gönderilecek evrakların içeriğini kontrol eder, imza sirküleri yönetmeliği ve
yazışma kurallarına göre kontrollerini ve onayını yapar.
b) Kurum
dışına gönderilecek evrakları, müdürlüklerden seçilen gidiş şekline göre
(posta, kurye, vb.) müdürlük kuryesi ile postaneye ve/veya kurum ve kuruluşlara
Kurum Dışı Evrak Zimmet Defterine kayıt yaparak, imza karşılığı teslim eder.
c) Görev
ve çalışmaların yürütülmesinde ve her türlü evrakın kaybından Müdürlüğe karşı sorumludur.
ç) Tüm iş ve işlemleri İçişleri Bakanlığı E-Belediye Projesi sistemini kullanarak yürütür.
d) Yazı
İşleri Müdürünün kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve noksansız olarak
zamanında yapmakla sorumludur.
e) Müdürlükçe verilen
ve mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yapar.
MADDE 12- Yazı İşleri Müdürlüğü Arşiv Bürosu Görev, Yetki Ve Sorumlulukları:
1. Arşiv Bürosunun “Dörtyol Belediyesi Kurum Arşivi” ile ilgili görevleri aşağıdaki gibidir.
a) Kurum
ve Birim arşivlerine ilişkin esasları belirlemek, bunların uygulanmasını takip
etmek ve denetlemek.
b) Kurum ve kişilerin ulusal
ve uluslararası haklarını belgelemek ve korumak.
c) Kamu,
özel ve yurt dışı arşivlerinde bulunan devlet, millet Hayatını ve Belde Halkını
ilgilendiren belgeleri tespit ve tescil etmek, sertifikalandırmak, korumak,
gerektiğinde satın alarak Kurum Arşivlerine kazandırmak, bunların
tasnifini yaparak araştırmaya açmak.
ç) Arşiv belgelerinin tahribini önleyecek tedbirleri almak, arşiv
laboratuvarı kurmak veya laboratuvar hizmeti satın almak, bunların tamir,
konservasyon ve restorasyonunu yapmak veya yaptırmak.
d) Arşivlerde
gerçekleştirilecek mikrofilm ve dijitalleştirme faaliyetleri ile yenilikçi
tekniklerin uygulanması alanında usul ve esasları belirleyerek rehberlik yapmak
ve bu alanda koordinasyonu yürütmek.
e) Kurum
Arşiv Ağını ve Kurum Arşivi Veri Merkezini oluşturmak, koordine etmek,
araştırmaya açık bilgi ve belgeleri kullanıma sunmak.
f) Kurum Arşivlerden yararlanma usul ve esasları belirleyerek arşivlere erişimi artırmak.
g) Kâğıt ve elektronik ortamda oluşturulan arşiv belgelerinin her türlü güvenliğine ilişkin önlemlerin alınmasını sağlayacak usul ve esasları belirlemek.
Telefon: 444 7 712 / 1053
E-Mail: yaziisleri@dortyol.bel.tr