Müdürlüğümüz; yasal mevzuat ve
yönetmelik çerçevesinde, hukuka uygun, şeffaf, adaletli ve kamu yararı
gözeterek, Dörtyol Belediye Başkanı adına; belediye teşkilatı, bağlı
kuruluşları ile Belediye Başkanının yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin
her türlü iş, işlem ve faaliyetlerinin; teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma
işlemlerini yürütür.
T.C.
DÖRTYOL
BELEDİYESİ TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
KISIM BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç *
MADDE 1- (l)Bu
yönetmeliğin amacı, Dörtyol Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürlüğü’nün teşkilat,
görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, Müfettiş
Yardımcılarının tabi olacağı sınavları, yetiştirilmeleri ve eğitimine ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (l)Bu
yönetmelik Dörtyol Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürlüğü’nün görevleri ile Teftiş
Kurulu Başkanı, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarının görev, yetki ve
sorumluluklarını, teftiş edilenlerin sorumluluklarını, Teftiş Kurulu Müdürü ile
Müfettiş, Müfettiş Yardımcıları ve büro personelinin çalışma usul ve esaslarını
kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (l)Bu
yönetmelik, 23/07/2004 tarihli ve 25531 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak
yürürlüğe giren 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 11, 18 (i) ve
21'nci maddeleri, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (l)Bu yönetmelikte geçen;
Başkanlık : Dörtyol Belediye
Başkanlığını,
Başkan : Dörtyol Belediye Başkanım,
Teftiş
Kurulu : Dörtyol
Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürlüğünü,
Kurul Müdürü
: Dörtyol Belediyesi Teftiş Kurulu
Müdürünü,
Müfettiş : Dörtyol Belediye Başkanlığı
Müfettişlerini,
Müfettiş
Yardımcısı : Yetkili ve
yetkisiz Dörtyol Belediye Müfettiş Yardımcılarım,
Birim : Dörtyol
Belediye Başkanlığı bünyesindeki Müdürlükleri,
Büro
Şefliği : Dörtyol
Belediye Başkanlığı Teftiş Kurulundaki görevli diğer Memurları.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5- (l)Dörtyol
Belediye Başkanlığı Teftiş Kurulu Müdürlüğü 10/04/2014 tarihli 28968 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile
Mahalli idare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair yönetmelik
gereğince, Dörtyol Belediye Meclisinin 07/05/2014 tarih ve 77 sayılı kararıyla
kurulmuştur.
Bağlılık
MADDE 6- (l)Teftiş
Kurulu Müdürlüğü, Başkana bağlıdır. Müfettişler Başkanın onayı ve Teftiş Kurulu
Müdürü’nün görevlendirme emri üzerine teftiş, denetleme, araştırma, inceleme ve
soruşturma görevlerini Başkan adına yürütürler.
İKİNCİ KISIM
BİRİNCİ
BÖLÜM
Teftiş
Kurulu Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 7- (l)Teftiş
Kurulu Müdürlüğü, Başkanın onayı ve Teftiş Kurulu Müdürü’nün görevlendirme emri
üzerine Başkan adına aşağıdaki görevleri yapar.
a) Dörtyol
Belediye teşkilatıyla, bağlı kuruluşların ve Dörtyol Belediye Başkanlığının
yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin her türlü faaliyet, iş ve
işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş, denetim, inceleme ve
soruşturma işlerini yürütmek,
1
b)
Başkanlığın amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, çalışanların ve Belediye
teşkilatının gelişmesine, yönetim ve kontrol sistemlerinin geçerli, güvenilir
ve tutarlı duruma gelmesine rehberlik etmek; hizmetlerin süreç ve sonuçlarını
mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine ve
kalite standartlarına göre tarafsız olarak analiz etmek, karşılaştırmak ve
ölçmek, bilgi ve belgeye dayalı olarak değerlendirmek, elde edilen sonuçlan
rapor halinde Dörtyol Belediye Başkanına sunmak,
c) Dörtyol
Belediyesi birimleri ile bağlı kuruluşlarda iş ve işlemlerin hukuka uygunluk ve
performans denetimini yürütmek,
d) Dörtyol
Belediyesi birimleri ve bağlı kuruluşlarda özel teftiş ve denetim yapmak,
e) Teftiş
rapor ve layihalarını inceleyip değerlendirmek,
f) 4483
sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun
hükümlerine göre Vali Onayı ile yapılan görevlendirmelere istinaden Müfettişler
tarafından yürütülen araştırma, inceleme ve ön inceleme dosyalarının yasal
süresi içerisinde tamamlatılmasını sağlamak, gereği için adı geçen kanuna göre
karar alınmak üzere yetkili mercie intikal ettirmek ve işlem sonucundan da
Valilik Makamına bilgi vermek,
g) Dörtyol
Belediyesi iştiraklerinde inceleme ve denetim iş ve işlemlerini yürütmek,
h)
Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek,
İKİNCİ BÖLÜM
Teftiş
Kurulu Müdürünün atanması, görev, yetki ve sorumlulukları
Teftiş
Kurulu Müdürünün Atanması
MADDE 8- (l)Teftiş
Kurulu Müdürü, Belediye Başkam tarafından atanır. 657 sayılı Devlet Memurluğuna
tabii ve 4 Yıllık Üniversite mezunu, en az 18 yıl Memuriyet hizmeti şartlarına
haiz olması gerekmektedir.
Teftiş
Kurulu Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9- (l)Teftiş
Kurulu Müdürü, Müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, aşağıdaki görevleri
yapar ve yetkileri kullanır.
a) Bu
yönetmeliğin 7'nci maddesinde belirtilen görevleri yürütmek,
b) Teftiş
Kurulunu yönetmek, denetlemek, çalışmalarım düzenlemek,
c)
Gerektiğinde bizzat teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma yapmak,
d)
Müfettişlerden gelen yazı ve raporları incelemek, eksiklerin giderilmesini
sağlamak, ilgili mercilere göndermek, ilgililerce alınacak tedbirleri ve
yapılacak işlemlerin sonuçlarını takip etmek ve alınması gereken tedbirleri
almak,
e) Teftiş,
denetim, araştırma, inceleme ve soruşturma işlerinde Müfettişlerin Başkanla
ilişkilerinde aracılık etmek,
f) Mesleki
bilgilerini geliştirmek amacıyla dış ülkelere veya yurtiçi-yurtdışı seminerlere
gönderilecek Müfettişleri belirlemek,
g)
Müfettişlerin hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına ve uygulanmasına
katılmalarını ve hizmet içi eğitimlerini sağlamak,
h) Yeni
çıkan mevzuatın uygulanmasına ilişkin olarak Müfettişlerle toplantılar
düzenlemek,
ı) Müfettiş
Yardımcılarının işe alınması ve 3 yıllık Müfettiş Yardımcılığı döneminde
yetişmelerini sağlayıcı tedbirleri almak,
i)
Müfettişliğe atanacaklar ile ilgili işlemleri yapmak,
j) Teftiş
işlerinin genel gidişi, teftiş usullerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi
konularında Dörtyol Belediye Başkanına önerilerde bulunmak.
k) Teftiş
Kurulu Müdürlüğünün genel durumuna ve gerekirse Teftiş Kurulu Müdürlüğü
çalışmalarının sonuçlarına göre, kurulun teftiş ve denetimine bağlı hizmetlerin
genel gidişine ilişkin görüşlerini yıllık raporlarla Başkana sunmak,
l) Yıllık
teftiş ve çalışma programlarını Müfettişlerin her defasında farklı birimlerde
görevlendirilmelerini gözetecek şekilde hazırlamak, Başkan onayından sonra
uygulanmasını sağlamak,
m) Başkandan
alman emir ve talimatları Müfettişlere bildirmek, emirlerin uygulanmasını
denetlemek,
2
n) Kurul
Başkan Yardımcısı, Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcıları ile Teftiş Kurulu
memur personelinin özlük işlemlerini yürütmek, atama ve yükselmeleri için
Başkana önerilerde bulunmak,
o) Teftiş
Kurulu Müdürlüğünün yazışmalarını zamanında ve düzenli bir şekilde yürütmek,
harcamalara ilişkin belgelerin zamanında gönderilmesini sağlamak, kurulun
çalışmalarına ait yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak yıl sonunda Başkana
sunmak
ö) Teftiş
Kurulu Müdürlüğüne intikal eden inceleme ve soruşturma gerektiren konuları
Başkana iletmek, alınacak emir ve talimat doğrultusunda hareket etmek,
p) Müfettiş
ve Müfettiş Yardımcılarının mesleki ve bilimsel çalışmalarını teşvik etmek ve
düzenlemek, gerekirse başarılı inceleme sonuçlarının yayımlanmasını sağlamak,
r) Bir
konuya ait mevzuatın Müfettiş ve Müfettiş Yardımcıları arasında değişik
biçimlerde anlaşıldığı veya yorumlandığı hallerde, görüş ve uygulama birliğinin
sağlanması için gerekli önlemleri almak,
s) Raporlar
üzerine ilgili birimlerce alınan önlemleri ve yapılan işlemleri takip etmek,
alman önlem veya yapılan işlemlerin kanun, tüzük ve yönetmeliklere veya işin
gereğine uygun mütalaa edilmemesi halinde, durumu gerekçesiyle birlikte Başkana
intikal ettirmek, alınacak önlem veya işlemlerle ilgili önerilerde bulunmak; bu
çalışmalar sırasında ilgili birimlerle Teftiş Kurulu Müdürlüğü arasında görüş ayrılığı
çıkması halinde konuyu gerekçeli bir raporla Başkana sunmak,
ş) Gerekli
görülmesi halinde inceleme ve araştırma konularında Müfettişlere doğrudan görev
vermek,
t)
Gerektiğinde Teftiş Kurulu Müdürlüğünün uygulamaları hakkında yönergeler
hazırlamak,
u) 4982
sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu hükümleri uyarınca Teftiş Kurulu Müdürlüğüne
sunulan dilekçelerin takibini yaptırarak yasal süresi içinde cevaplamak,
v) Kanun,
tüzük ve yönetmeliklerle verilen diğer görevleri yapmak,
y) Başkan
tarafından göreviyle ilgili olarak verilen diğer işleri yapmak,
(2)Teftiş
Kurulu Müdürü bu yönetmelikte açıklanan görev ve yetkilerini ilgili kanun ve
mevzuata uygun olarak yapmaktan Başkana karşı sorumludur.
Teftiş
Kurulu Müdürüne Vekalet
MADDE 10- (l)Teftiş
Kurulu Müdürü geçici sebeplerle görevden ayrıldığında Başkan Onayı ile 657
sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen vekaleten atanma şartlarını
taşımak kaydıyla vekalet görevi yine Başkan Onayı ile belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müfettişler
Müfettişlerin
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11- (l)Müfettişlerin
görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda gösterilmiştir.
a)
Müfettişler Başkanlık ve Kaymakamlık Makamına bağlı olup, Başkan ve Kaymakamlık
adına yönetimi ve denetimi altındaki kişi, kurum ve kuruluşların mevzuata göre
her türlü faaliyet, hesap ve işlemlerinin teftiş, denetim, inceleme ve
soruşturmasını yapmak,
b) Teftiş ve
denetimini yaptıkları işlerde, yanlış ve eksiklikleri, mevzuata uymayan işleri
tespit ederek, bunların düzeltilme ve tamamlanması, işlerin daha iyi yürümesi
ve görevlilerin çalışmalarından daha fazla verim alınması için gerekli
gördükleri tedbirleri, teftişe tabi tutulanların mütalaa ve cevaplarıyla
birlikte Teftiş Kurulu Müdürlüğüme bildirmek,
c)
Müfettişler, görevlerini yaparken bizzat yada ihbar yoluyla öğrenmiş oldukları
ve görev
emrinin dışında kalan yolsuzluk ve
usulsüzlükler için, gecikmeden hadiseye müdahale etmek üzere durumu derhal
Teftiş Kurulu Müdürlüğüne yazılı olarak bildirirler, gecikmelerinde zarar
görülen ve delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde delilleri toplarlar,
olayın derhal Savcılığa duyurulması zorunlu görülen hallerde doğrudan Savcılığa
suç duyurusunda bulunup Tevdi Raporunun bir örneğini başkanlığa gönderirler,
d) 3628
sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu
kapsamına giren suçların soruşturulmasında bu kanun hükümleri, 4483 sayılı
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre
yapılacak ön incelemelerde veya buna esas teşkil edecek incelemelerde bu kanunun
ve bu kanunda açıklık bulunmayan hallerde Ceza Muhakemeleri Kanunun öngördüğü
usul ve esaslara göre hareket etmek,
3
e)
Başkanlığı ilgilendiren konularda yurt içinde ve yurt dışında araştırmalar
yapmak, görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer, sempozyum ve toplantılara
katılmak ve sonuçlarını Başkanlığa bildirmek.
f) Mevzuatın
hazırlanması ve uygulanmasıyla ilgili çalışmalara katılmak,
g) Hizmet
içi eğitim programlarının hazırlanmasına ve uygulanmasına katılmak,
h) Teftiş
Kurulu Müdürlüğünün teklifi ve Başkanın onayı ile Dörtyol Belediyesi
iştiraklerinde inceleme ve denetim iş ve işlemlerini yürütmek,
ı) Başkanın,
gerekli görülmesi halinde Teftiş Kurulu Müdürünün görevle ilgili olarak
vereceği diğer işleri yapmak,
i) fonun,
tüzük ve yönetmelik hükümleri uyarınca verilen diğer görevleri yapmak,
(2)Müfettişler
yaptıkları çalışmalar ve hazırladıkları raporlardan yürürlükteki mevzuat
çerçevesinde sorumludurlar. Müfettiş Yardımcılarının bu yetkileri
kullanabilmeleri yada bağımsız olarak görev yapabilmeleri, belirli bir yetişme
süresinin sonunda kendilerine yetki verilmesiyle mümkündür. .
Görev
Emirleri
MADDE 12- (l)Müfettişler
Başkanlık Makamının ve 4483 sayılı yasa gereğince Kaymakamlık Makamının Emri
veya Onayı üzerine Teftiş Kurulu Müdüründen aldıkları talimatla görev yaparlar.
Aldıkları görevin neticelerini Teftiş Kurulu Müdürlüğü’ne bildirirler.
Görevden
Uzaklaştırma
MADDE 13-(1)
Müfettişler, görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartların
gerçekleşmesi halinde ilgililer hakkında görevden uzaklaştırma işleminin
gerçekleştirilebilmesi için Başkanlığa teklifte bulunurlar.
a) Para ve
para hükmündeki belge ve senetleri, her türlü demirbaş eşya ve ayniyatı, bunların
hesaplarını, belge ve defterlerini göstermekten ve bunlarla ilgili sorulan
cevaplamaktan kaçınmak, teftiş, inceleme ve soruşturmayı güçleştirecek,
engelleyecek ve yanlış yollara sürükleyecek davranışlarda bulunmak,
b) 3628
sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun
17'nci maddesi kapsamına giren eylem ve işlemlerde bulunmak,
c) Evrakta
sahtecilik veya kayıtlarda tahrifat yapmak,
d)
Hırsızlık, dolandırıcılık ve emniyeti suistimal gibi yüz kızartıcı bir suç
işlemek,
e) Kamu
hizmetleri gerekleri yönünden görevi başında kalması sakıncalı olmak,
(2) Görevden
uzaklaştırma teklifleri, inceleme veya soruşturmanın her safhasında
yapılabilir. Ancak görevden uzaklaştırma tedbiri uygulanması istenilen kişinin
görevi başında kalmasının sakıncalı olduğu hususunun açık bir şekilde ortaya
konması,(a) bendinde belirtilen hususun bir tutanakla tespit edilmesi gerekir.
(3) İnceleme
ve soruşturma neticesinde suçun işlendiğinin anlaşılmadığı veya yeterli delil
bulunmadığı hallerde; görevden uzaklaştırılmış olan memur veya diğer personel,
Müfettişin vereceği rapor üzerine derhal atamaya yetkili amirce
bekletilmeksizin görevine iade edilir.
(4) Herhangi
bir memurun görevden uzaklaştırılması halinde işlerin aksamaması için gerekli
tedbirler o birimin amirince alınır. Görevden uzaklaştırılan memurun görevini
Müfettiş üstlenemez.
(5) Görevden
uzaklaştırılan memurlar hakkında, işledikleri suçların nevi ve mahiyetine göre
mevzuat çerçevesinde işlem yapılır.
(6) Görevden
uzaklaştırılana ait soruşturma ile bu soruşturmaya ait rapor üzerine yapılacak
resmi işlemin diğer işlerden öncelikle tamamlanması ve sonuçlandırılması
zorunludur.
Görevlendirme
MADDE 14-(1)
Müfettişler;
Başkandan, Başkanın yetkili kılması halinde soruşturma emri dışındaki her
konuda, Başkanın emri ve onayı üzerine yada gerektiğinde doğrudan Teftiş Kurulu
Müdüründen ve 4483 sayılı kanun uyarınca Kaymakamlık Makamından aldıkları
emirle görev yaparlar.
(2)Aldıkları
görevlerin sonuçlarım Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirirler.
Müşterek
Çalışmalar
MADDE 15- (l)Yıllık
teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma programlarının gruplar halinde
uygulanmasında iş bölümü usulü esastır. Grup Kıdemli Müfettişleri, çalışmaların
seyri hakkında
4
zaman zaman veya talep halinde
Teftiş Kurulu Müdürlüğüne özet bilgi veya ön rapor verirler. Ayrıca işlerin
süresinde bitirilmesini sağlayacak önlemleri alırlar.
İşlerin
Devri ve Geri Bırakılması
MADDE 16- (l)Müfettişler
zorunlu ve istisnai haller dışında kendilerine verilen işleri ara vermeksizin
bizzat yapıp bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında
Teftiş Kurulu Müdürlüğüne zamanında bilgi verip, alacakları talimata göre
hareket ederler. Müfettişlere verilen işin devredilmemesi esastır. Ancak geri
bırakma ve devir zorunluluğu doğarsa, Müfettişler ellerindeki işleri Teftiş
Kurulu Müdürünün yazılı emri veya müsaadesi ile başka bir Müfettişe
devredebilirler.
(2)
Devredilecek işler için devri yapacak olan Müfettiş bir devir notu hazırlar. En
az üç nüsha olarak hazırlanacak devir notuna;
a) Devredilen işin ne olduğu,
b) Devir gününe kadar, işin hangi kısmının ne dereceye kadar
incelendiği ve iş hakkında ne gibi görüş ve kanaate varıldığı,
c) Beliren
görüş ve kanaat olarak o işin özelliğine göre, bundan sonraki en uygun inceleme
ve soruşturma şeklinin ne olması gerekeceği hakkındaki düşüncelerini yazar.
(3) Bundan
başka devredilen işe ait bütün belgeleri sıra numarası altında gösteren dizi
pusulasının bir nüshasını, işe ait defter ve belgelerle birlikte, işi devralan
Müfettişe imza karşılığı verir.
(4) Devir
notu ve dizi pusulasının ikinci nüshası bir yazı ile devreden Müfettiş
tarafından Teftiş Kurulu Müdürlüğüne gönderilir. Üçüncü nüshası devreden
Müfettişte kalır. Hiç başlanılmamış işlerin devri durumunda devir notu
hazırlanmaz.
Yasaklar
MADDE 17- (l)Müfettişler,
görevlerini yerine getirirken;
a)
Görevleriyle ilgili edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklamaları,
b) Teftiş,
denetleme, inceleme ve soruşturmayla görevli bulundukları sırada, bu işlerle
ilgili kimselere konuk olmaları, doğrudan veya dolaylı olarak soruşturmayla
ilgili olanların ikramlarını kabul etmeleri, bunlarla alışveriş yapmaları,
yardım talep etmeleri, borç alıp vermeleri, (Beşeri münasebetlerin gerektirdiği
hususlar hariç)
c) Mesleğin
ve sıfatın gerektirdiği saygınlık ve güven duygusunu sarsacak nitelikte
davranışlarda bulunmaları,
d) Denetime
tabi olanların icrai işlerine karışmaları,
e) Evrak,
defter ve kayıtlar üzerine ilave veya düzeltme yapmaları,
Yasaktır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Teftiş
Kurulu Büro Şeflikleri
Teftiş
kurulu kalemi memurlarının görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 18- Kurul
Kalemi, Teftiş Kurulu Müdürünün emri altında yeterli sayıda personelden
teşekkül eder.
Teftiş Kurulu Kalemi Memurlarının
Görevleri Şunlardır;
a) Teftiş
Kurulu Müdürlüğü’ne intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve
cevaplarını sevk etmek,
b)
Müfettişlerden gelen Rapor, Ön İnceleme Raporu ve Tahkikat Evrakını kayıt etmek
ve ilgili olduğu yerlere vererek takip etmek,
c) İşleri
biten Rapor, Ön İnceleme Raporu ve Evrakı düzenli bir şekilde muhafaza etmek,
d) Teftiş
Kurulunun çalışmaları ile ilgili Kayıt ve Dosyaları tutmak,
e) Teftiş
Kurulu Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,
Kalemin idaresinden Müdüre karşı
birinci derecede Kalem Memuru sorumludur. Büro işlerinde gizlilik esastır.
Kalem memurları; rapor, yazışma ve dosyaları Müdürlüğün izni olmadan kimseye
gösteremez, veremez ve görevleri dolayısıyla edindikleri bilgileri
açıklayamazlar.
5
BEŞİNCİ BÖLÜM
Teftiş ve Denetime Tabi
Olanların Sorumluluk ve Yükümlülükleri
Teftiş ve denetime tabi
olanların sorumluluk ve yükümlülükleri
MADDE 19- (l)Teftiş ve denetime tabi
olanların sorumluluk ve yükümlülükleri;
a) Dörtyol Belediye
teşkilatıyla, bağlı kuruluşlarda ve Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki
kişi, kurum ve kuruluşlarda görevli bulunan ve denetime tabi kişiler,
istendiğinde bütün belge, defter ve dosyaları, para ve para hükmündeki evrak ve
senetleri, her türlü mal ve eşyayı müfettişe hemen göstermek, inceleme ve
saymasını kolaylaştırmakla yükümlüdürler. Görevliler bu ödevin yerine
getirilmesini, üstlerinden izin almak yada benzeri hiçbir sebeple
geciktiremezler.
b) Müfettişler, görevlerini
yaparken, herhangi bir yolsuzluğun kanıtı olması halinde gizli de olsa kayıt ve
belgelerin duruma göre örneklerini veya asıllarını almaya yetkilidir. Aşıtları
alman belgelerin müfettişlerin mühür ve imzasıyla onaylı örnekleri, dosyasında
saklanmak üzere belgenin alındığı yere verilir. Teftişe ve denetime tabi
olanlar, müfettişçe sorulan sözlü ve yazılı soruları da geciktirmeden
cevaplandırmakla yükümlüdürler.
c) Teftiş, denetim, inceleme,
ön inceleme ve soruşturmaya tabi tutulan birim ve kuruluşların yöneticileri,
hizmetin gereği gibi yürütülebilmesi için gereken önlemleri almak, müfettişlere
görevleri süresince uygun bir yer sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri yerine getirmek
zorundadırlar.
d) Teftiş, denetim, inceleme,
ön inceleme veya soruşturmaya başlanılan birim ve kuruluşların görevlilerine
verilmiş izinlerin kullanılması, hastalık ve bunun gibi zorunlu sebepler
dışında, müfettişin isteği üzerine teftiş, inceleme ve soruşturma sonuna kadar
durdurulabilir. İznini kullanmaya başlamış olanlar zorunluluk olmadıkça geri
çağrılmaz.
e) Teftiş ve denetime tabi
Başkanlık bünyesindeki birim ve bağlı kuruluşlar Müfettiş veya Müfettiş
yardımcıları tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporlarına bu yönetmeliğin
54'ncü maddesinde yer alan esaslar içinde cevap vermekle yükümlüdürler. Her
teftiş sonunda Müfettiş veya Müfettiş Yardımcıları tarafından birimlere teslim
edilen raporlarla, Başkanlık ve/veya Kurul Başkanlığından bunlara ilişkin
olarak gelen yazılardan oluşan teftiş dosyası, birimin amirinin zimmetinde
bulunur ve halef -selef arasında imza karşılığında devredilir.
f) Görevlerinin ifası
sırasında Müfettişlere; teftiş edilen birimlerin amir ve diğer personeli
gereken her türlü kolaylığı göstermek ve yardımda bulunmak mecburiyetindedir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Dörtyol Belediyesi Teftiş
Kurulu Müdürlüğü Müfettişliğine Giriş
MADDE 20- (1) Dörtyol Belediyesi Teftiş
Kurulu Müfettişliğine müfettiş yardımcısı olarak girilir. Dörtyol Belediyesi
Teftiş Kurulu Müdürlüğü Müfettiş Yardımcılığına tayin edilebilmek için
yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır. Bu giriş sınavına katılabilmek için
03.05.2002 tarihli ve 24744 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren;
Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel
Yönetmelik hükümlerine göre “A” Grubu kadrolar için yapılan Kamu Personeli
Seçme Sınavında (KPSS), bu yönetmeliğin 29 (e) maddesinde belirtilen tür KPSS
taban puanını almak ve KPSS kılavuzunda ve/veya ilanlarda Başkanlıkça
belirtilen şartları taşıması gerekir. Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavının
yapılmasına Teftiş Kurulu Müdürünün teklifi ve Başkanın onayıyla karar verilir.
(2)Müfettiş Yardımcılığında
geçen süreler dahil olmak üzere en az 4 yıllık müfettişlik hizmeti bulunan
mesleğe yarışma ve yeterlilik sınavım kazanarak girmiş dört yıllık yüksek okul
mezunu olan, Genel ve Katma Bütçeli kuruluşlar, İktisadi Devlet Teşekkülleri
Müfettişleri ve Dörtyol Belediye Müfettişleri Başkanın onayıyla Teftiş Kurulu
Müdürlüğü Müfettişliğine naklen veya açıktan atanabilirler.
Müfettiş Yardımcılığı Giriş
Sınav Kurulu
MADDE 21- (1) Dörtyol Belediyesi Teftiş
Kurulu Müdürlüğü Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavını yapacak kurul, Başkanın
onayı ile Teftiş Kurulu Müdürü’nün Başkanlığında üç Başkanlık
6
Müfettişi ve Hukuk İşleri Müdürü
olmak üzere 5 kişiden oluşur. Zorunlu sebeplerden dolayı görev yapamayacak başkan dışındaki asil Üyelerin
yerine geçmek üzere, aynı usulle iki yedek üye tespit edilir.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavı Şekli ve Yeri
MADDE 22- (l)Giriş
sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşur. Yazılı sınavda
başarılı olanlar sözlü sınava çağrılır. Sözlü sınava, yazılı sınavda başarılı
olan adaylardan alınacak Müfettiş Yardımcılığı kadrosunun üç katma kadar aday,
başarı sırasına göre çağrılabilir. Her iki sınavda başarı gösterenler giriş
sınavım başarmış sayılır. Yazılı ve sözlü sınavlar Başkanlığın belirleyeceği
yerde yapılır.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavının İlanı
MADDE 23- (l)Müfettiş
Yardımcılığı giriş sınavının yapılış tarihi ve saati, yapılacağı yer, giriş
şartları, başvurma şekli ve belgeler, son başvurma tarih ve saati, sınav
konuları belirtilmek suretiyle Türkiye genelinde günlük yayımlanan en az iki gazetede
bir kez ilan edilir.
(2) İlanlar,
sınav tarihinden en az 30 gün önce yapılır. Adayların son müracaat tarihi ve
kayıt süresi, yazılı sınav tarihinden en çok 15 iş günü öncesine kadar devam
edecek şekilde tespit olunur.
(3)
Gerektiğinde tatil günlerinde de sınav yapılabilir.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavı Şartları
MADDE 24- (l)Müfettiş
Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için aşağıda gösterilen nitelikleri
taşımak gerekir:
a) 657
Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48'nci maddesinde belirtilen genel koşulları
taşımak,
b) Eğitim
süresi en az dört yıl olan, Hukuk, İktisat, Siyasal Bilgiler, İşletme, İktisadi
ve İdari bilimler fakülteleri veya YÖK tarafından bunlara denkliği kabul
edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki öğretim kuramlarını, teknik konularda teftiş,
denetim ve soruşturma yapacak olan müfettiş yardımcılığına ise; Üniversite veya
dengi, yurtiçi veya yurtdışı yüksek öğrenim kuramlarının, Makine, İnşaat,
Mimarlık ve Harita Mühendisliği bölümlerinden birini bitirmiş olmak,
c) Yazılı
sınav tarihi itibariyle Lisans Üstü Eğitim mezunları için 32 yaşını, diğerleri
için 30 yaşım doldurmamış bulunmak, kurum içinde sınava gireceklerde yaş şartı
aranmaz,
d) Erkek
adaylar için Askerlik görevini yapmış, muaf veya tecilli bulunmak yada
askerlikle ilgili olmamak,
e) Kamu
Görevine İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik
Hükümlerine göre A Grubu Kadroları için yapılacak Kamu Personel Sınavında
(KPSS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda
KPSS kılavuzunda ve/veya ilanlarda, Başkanlıkça belirtilen puan türünden en az
70 puan almak, (puanın belirlenmesinin sınav ilanında yapılması daha uygun
olacaktır.) Sınav kurulu açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyon
kontenjanının 4 katına kadar KPSS sonuçlarına göre belirlenen aday çağırabilir.
f) Bu sınava
daha önce iki defadan fazla katılmamış olmak,
g) Teftiş
Kurulu Müdürlüğünce yapılan inceleme ve araştırmada; karakter, sicil, ifade ve
temsil yeteneği, tutum ve davranış yönünden Müfettişlik yapabilecek niteliklere
sahip bulunmak,
h) (g)
bendinde belirtilen husus, sadece yazılı sınavı kazanan adaylar yönünden söz
konusu olup, sözlü sınavdan önce Teftiş Kurulu Müdürlüğünce yapılacak inceleme
ile tespit edilir.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavı İşlemleri
MADDE 25- (l)Müfettiş
yardımcılığı giriş sınavına katılmak isteyenler Başkanlıktan temin edecekleri
iş talep formu ile müracaat ederler. İş talep formuna aşağıdaki belgeler
eklenir.
a) Nüfus
cüzdanının tasdikli örneği,
b) Adli
sicil belgesi,
c) 6 adet
vesikalık fotoğraf,
d) Askerlik
görevini yaptığı veya sınav tarihi itibarıyla erteletmiş olduğu veya askerlikle
ilişkisi bulunmadığını gösterir belgenin aslı veya tasdikli örneği,
e) Yüksek
öğrenim diplomasının veya bitirme belgesinin aslı veya noterden tasdikli
örneği, bu yönetmeliğin 2'nci maddesinin (b) bendinde belirtilen denkliğin
ilgili merci tarafından tasdik edildiğine dair belgenin aslı veya noter
tasdikli örneği,
f) Kendi el
yazısı ile öz geçmişi,
g) Giriş
sınavı ilanının yapıldığı tarihte 03.05.2002 tarih ve 24744 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak
Sınavlar Hakkında Yönetmeliğin
7
11.
maddesinde öngörülen süreye göre geçerli olan (A) Grubu Kamu Personeli Seçme
Sınav Sonuç Belgesinin aslı veya noter onaylı sureti.
(2)Postadaki gecikmelerden dolayı
zamanında Başkanlığa ulaşmayan müracaatlar işleme konulmaz.
Sınav Giriş Belgesi
MADDE 26- Aranılan
şartlan taşıyan ve istenilen belgeleri süresi içerisinde ibraz eden adaylara
Teftiş Kurulu Müdürlüğünce, sınav yeri ve tarihini belirten fotoğraflı ‘Sınava
Giriş Belgesi’ verilir veya postayla gönderilir. Sınava ancak bu belgenin
gösterilmesi suretiyle girilebilir.
Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınavı
Konuları
MADDE 27- (l)Müfettiş
Yardımcılığı giriş sınavı, aşağıdaki konulardan seçilmek suretiyle ve
yürürlükteki mevzuat esas alınarak yapılır.
a) Üniversitelerin Hukuk, İktisat,
Siyasal Bilgiler, İşletme, İdari Bilimler, İktisadi ve İdari Bilimler
fakültelerinden veya bunlara denkliği kabul edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki
öğretim kurumlarından mezun olan adayların yazılı sınav konuları;
1- HUKUK
a) Anayasa Hukuku (Genel Esaslar),
b) İdare Hukuku (Genel Esasları, İdari
Yargı, İdari Teşkilat, 657 sayılı kanun),
c) Ceza Hukuku (Genel Esaslar ve Memur
Suçları),
d) Medeni Hukuk (Genel Esaslar ve ayni
haklar),
e) Borçlar Hukuku (Genel Esaslar),
f) Ticaret Hukuku (Genel Esaslar),
g) Ceza Muhakemeleri Hukuku (Genel
Esaslar),
h) Mahalli İdareler Mevzuatı (5216 ve
5393 sayılı kanunlar, İl Özel İdaresi Kanunu),
ı) Kamu İhale Mevzuatı, (Genel esaslar)
i) İmar Mevzuatı, (Genel esaslar)
j) Avrupa Birliği Müktesebatı (Genel
olarak AB’nin kuruluşu, yapısı, organları ve yerel yönetimlerle ilgili temel
bilgiler)
2- İKTİSAT
a) İktisat Teorisi (Makro ve Mikro
İktisat),
b) Ekonomi Politikası,
c) Para Teorisi ve Politikası,
d) Uluslararası İktisadi İlişkiler ve
Teşekküller,
e) İşletme İktisadi,
i) Güncel Ekonomik Sorunlar,
3- MALİYE
a) Maliye Teorisi (Kamu gelir ve
giderleri, kamu borçları, bütçesi)
b) Maliye Politikası
c) Türk Vergi Sistemi (Genel Esaslar)
4- MUHASEBE
a) Genel Muhasebe
b) Mali Tablolar Analizi
5- YABANCI DİL
a) İngilizce
b) Almanca
c) Fransızca Dillerinden birisi
B-Makine, İnşaat, Mimarlık ve Harita
Mühendisliği bölümü mezunu adaylar için sınav konuları
1-HUKUK
a) Anayasa Hukuku (Genel Esaslar)
b) İdare Hukuku (Genel Esastan, İdari
Yargı, İdari Teşkilat, 657 sayılı kanun)
c) Ceza Hukuku (Genel Esaslar)
d) Ceza Muhakemeleri Hukuku (Genel
Esaslar)
e) Mahalli İdareler Mevzuatı (5216 ve
5393 sayılı kanunlar, İl Özel İdaresi Kanunu)
f) Kamu İhale Mevzuatı, (Genel Esaslar)
g) İmar
Mevzuatı(Genel Esaslar)
8
h) Avrupa Birliği Müktesebatı(Genel
olarak AB’nin kuruluşu, yapısı, organları ve yerel yönetimlerle ilgili temel
bilgiler)
2- Kendi
meslek alanlarına ait ve adayın seçerek cevaplandırabileceği sorular.
3- YABANCI
DİL
a) İngilizce
b) Almanca
c) Fransızca
Dillerinden
birisi.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavının Yapılma Şekli
MADDE 28- (1)Yazılı sınav soruları ve her
soruya verilecek puanlar ile cevapları veya cevap anahtarları ve sınav
süreleri, sınav kurulunca tespit edilir. Hazırlanan sınav soruları ve cevaplan
veya cevap anahtarları sınav kurulu üyeleri tarafından imzalanarak mühürlü bir
zarf içerisinde sınav kurulu başkanına teslim edilir.
(2) Yazılı
sınavda kurul başkanı tarafından görevlendirilen müfettişler gözcülük yaparlar.
Sınav başlamadan önce sınava gireceklerin isimleri bir tutanakla tespit edilir,
sonra soru zarflarının sağlam kapalı ve mühürlü olduğu hususunda da ayrı bir
tutanak düzenlenir. Zarflar açılarak soru kağıtları sınava gireceklere
dağıtılır.
(3) Sınavda
önceden mühürlenmiş sınav kâğıtları kullanılır. Sınav kâğıtlarının özel bölümü
dışında adı, soyadı ya da herhangi bir işaret konulamaz. Aksi takdirde sınav
kâğıdı iptal edilir. Sınav kâğıdının özel bölümleri kapatılıp yapıştırılarak
gözcülere teslim edilir.
(4) Yazılı sınav
sona erdikten sonra sınava girenlerin adı, soyadı, teslim ettiği kağıt adedi
sınavın başlama ve bitiş saati ile ilgili olabilecek sair hususlar, sınav sonucuna
ilişkin düzenlenecek olan tutanağa alınır.
(5) Sınav
sonunda toplanan sınav kağıtları ve tutanaklar bir zarf içine konulur ve zarf
kapatılıp mühürlendikten sonra tutanakla birlikte sınav kurul başkanına teslim
edilir.
Müfettiş
Yardımcılığı Giriş Sınavı Notlarının Değerlendirilmesi
MADDE 29- (l)Müfettiş
yardımcılığı giriş sınavında her konu grubu için tam not 100 dür. Yazılı sınavı
başarmış olmak için yabancı dil dışındaki her konu grubu için alman notun
60’dan ve notlar ortalamasının 70’den aşağı olmaması gerekir. Yabancı dil tam
notu 100 olup başarılı sayılabilmek için notun 50’den aşağı olmaması gerekir.
(2) Sınav
kağıtları, sınav kurulu tarafından ayrı ayrı veya birlikte kapalı bölümleri
açılmadan değerlendirilir.
(3) Sınav kağıtlarındaki
cevaplarla, cevap anahtarlarının karşılaştırılması sonucu verilen notlar sınav kağıdının
üst kısmına yazılır. Tüm kağıtlar değerlendirildikten sonra, sınav kurulu
üyeleri tarafından kapalı olan kimlik bölümü açılarak, en yüksek notlardan
başlamak üzere başarı sırasını gösterir bir tutanak düzenlenir. Notların
eşitliği halinde KPSS puanı yüksek olana öncelik tanınır. KPSS puanı da eşit
olanlardan yabancı dil notu yüksek olana öncelik tanınır.
(4) Yazılı sınavda
başarı göstererek sözlü sınava girecek olanların listesi Kurul Başkanlığında
asılır. Ayrıca sözlü sınavın yapılacağı yer, tarih ve saat belirtilmek
suretiyle ilan edilir.
(5) Sözlü
sınavda; adayların genel olarak hukuki, iktisadi, mali ve kamu yönetimi
bilgileri zeka, muhakeme ve algılama yeteneği, ifade yeteneği, genel kültür,
tavır hareket gibi şahsi vasıfları göz önünde bulundurulur.
(6) Sınavda
başarı gösterenlerin sayısı kadro sayısından fazla ise giriş sınavı notu üstün
olanlar tercih edilir. Giriş sınav notunun eşitliği halinde KPSS puanı yüksek
olan aday öncelik kazanır. Bunlar da eşit ise yabancı dil notu yüksek olan
adaya öncelik tanınır yine de eşitliğin bozulmaması halinde kura çekilir. sınav
sonuçları sınav kurulu tarafından tutanakla tespit edilir ve sonuçlar
Başkanlığın uygun gördüğü şekilde ilan edilir. Yapılan sınav sonucunda, asıl
adaylar belirlendikten soma yedek adaylar da belirlenir. Asıl adaylardan atama
için gelmeyen veya ataması yapılıp da göreve başlamayan adayların yerine yedek
adaylar başarı sırasına göre çağrılır. Atama için gelmeyen veya ataması yapılıp
da göreve başlamayan adaylar için sınav sonuçları kazanılmış hak sayılmaz.
Sınav
Sonuçlarına itiraz
MADDE 30- (l)Yazılı ve
sözlü sınavlarına itiraz, sınav sonuçlarının ilanı gününden başlamak üzere 5 iş
günü içinde yapılır. İtiraz mercii, Teftiş Kurulu Müdürlüğü’dür.
9
Müfettiş
Yardımcılığına Atanma
MADDE 31- (1) Aynı giriş sınavında başarı
gösterenlerin müfettiş yardımcılığına atanmaları sınavdaki derece sırasına göre
yapılır.
Müfettiş
Yardımcılığına atanma için müracaat
MADDE 32- (l) Sınavı
kazananlara Teftiş Kurulu Müdürlüğü tarafından gerekli tebligat yapılır.
Kazanan aday, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Kurul Başkanlığına
müracaat etmediği takdirde hakkını kaybeder.
İKİNCİ BÖLÜM
Müfettiş
Yardımcılarının Yetiştirilmesi
Müfettiş
Yardımcılarının Yetiştirilmesi
MADDE 33- (l)Müfettiş
Yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur;
a)
Şahsiyetlerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek,
b) Yetki
alanına giren yürürlükteki mevzuat ile teftiş, denetim, araştırma, inceleme, ön
inceleme ve soruşturma konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarım
sağlamak,
c) İlmi
çalışma ve bilimsel araştırma alışkanlığım kazandırmak,
d) Bilgi ve
iletişim teknolojileri ile yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesi hususunda
imkan sağlamak.
Müfettiş
Yardımcılarını Yetiştirme Programı
MADDE 34- (l)Müfettiş
Yardımcıları 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre
yetiştirilirler.
a) Birinci
Dönem Çalışmaları; Bu dönem çalışmalar kurul yetki alanına giren teftiş,
denetim, inceleme, araştırma ve soruşturma ile ilgili mevcut yürürlükteki
mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi ve bilgisayar ile yabancı dil
bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla hizmet içi eğitim şeklinde düzenlenir. Bu
döneme ait süre ve diğer yetiştirme şartları Teftiş Kurulu Müdürü tarafından
görevlendirilecek bir Başkan Yardımcısı tarafından düzenlenir.
b) İkinci
Dönem Çalışmaları; Müfettiş Yardımcıları bu dönemde en fazla altı aylık süreler
halinde ve üç ayrı Müfettiş refakatinde teftiş, denetim, araştırma, inceleme,
ön inceleme ve soruşturma usulleri hakkında bilgi ve deneyimlerini geliştirme
ve müstakil olarak görev yapabilecek duruma gelmelerini sağlamak üzere
yetiştirilirler. Bu dönemde mümkün olduğu takdirde yabancı dillerini
geliştirmek amacıyla yurt dışına gönderilirler. Müfettiş Yardımcıları
belirtilen süre içerisinde refakatinde bulundukları Müfettişin denetim ve
gözetimi altındadır. Kendilerine verilen görevleri, Müfettişin talimatına göre
yerine getirirler. Tek başlarına inceleme, denetim, teftiş ve soruşturma
yapamazlar ve rapor düzenleyemezler.
c) Üçüncü
Dönem Çalışmaları;
1- Müfettiş
Yardımcısının birinci çalışma döneminde kurs, seminer ve etütlerden aldığı
notları ile refakatinde çalıştığı Müfettişlerin vereceği Gizli Görüş Notlarının
ortalaması 100 puan üzerinden en az 70 puan olduğu anlaşılan Müfettiş
Yardımcılarına, Başkan onayı ile teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma
yetkisi verilir.
2- Teftiş,
denetim, araştırma, inceleme, ön inceleme ve soruşturma yetkisi verilmeyen
Müfettiş Yardımcılarına, eksik görülen hususlar Kurul Başkanlığınca yazılı
olarak bildirilir. Durumları üçer aylık iki dönemde Müfettiş refakatinde
izlenerek değerlendirilir. Bu iki dönem sonunda da yeterli görülmeyen Müfettiş
Yardımcıları, yeterlik sınavı beklenmeksizin Teftiş Kurulu Müdürlüğü dışında
başka bir memuriyete nakledilirler.
(2) Teftiş,
inceleme, ön inceleme ve soruşturmaya yetkili kılman Müfettiş Yardımcıları
lüzumu halinde diğer yardımcılarla veya Müfettişlerle birlikte vazife görürler.
(3) Müfettiş
Yardımcılarının üçüncü döneme ait çalışmaları, yetişmelerinin tamamlanması
hususu da göz önünde tutularak Teftiş Kurulu Müdürlüğünce değerlendirilir.
Müfettiş
Yardımcılığı Dönemi ve Yeterlik Sınavı
MADDE 35- (l)Müfettiş
Yardımcıları üç yıllık bir staj döneminden sonra yeterlik sınavına tabi
tutulurlar. Yeterlilik sınavında başarı gösterenlerin Müfettişliğe atamaları
yapılır. Yeterlik sınavında başarı gösteremeyenler yada mazeretsiz olarak
sınava girmeyenler Başkanlık teşkilatında durumlarına uygun başka görevlere
naklen atanırlar.
10
(2) Müfettiş
Yardımcılığı staj süresi içerisinde sürekli iki ay ve daha fazla hastalık izni
verilenler ile aylıksız izin alanlar ve askerlik hizmeti nedeniyle fiilen üç
yıl görev yapmamış olanların, Müfettiş Yardımcılığındaki yetişme süreleri,
eksik kalan süre kadar uzatılır.
(3)Yeterlilik
sınavına girmeye hak kazanan Müfettiş Yardımcılarına, yazılı ve sözlü olarak
iki bölüm halinde tabi tutulacakları yeterlik sınavının tarihi, saati ve yeri
sınav tarihinden en az on beş gün önce yazı ile bildirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müfettişliğe
Atanma
Müfettiş
Yeterlik Sınav Kurulu
MADDE 36- (l)Müfettiş
yeterlik sınavı, bu yönetmeliğin 25'nci maddesinde belirtilen şekilde
oluşturulacak sınav kurulu tarafından yapılır.
Yet
Telefon: 1040
E-Mail: teftis@dortyol.bel.tr